Κυρανάκης: Δεν θα παίρνει κανείς δίπλωμα με “λάδωμα”
Στους βασικούς άξονες του σχεδιασμού του υπουργείου Μεταφορών για τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο Action 24, δίνοντας έμφαση τόσο στην ενίσχυση των συγκοινωνιών όσο και στην αλλαγή νοοτροπίας στον κλάδο.
Νέα λεωφορεία και περισσότερα δρομολόγια
Όπως ανέφερε, βασικός στόχος είναι η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων μέσω περισσότερων οχημάτων, λιγότερων βλαβών και ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού.
«Η στρατηγική μας στα λεωφορεία είναι η πύκνωση των δρομολογίων. Για να πετύχει χρειάζονται περισσότερα οχήματα, λιγότερες βλάβες, περισσότεροι οδηγοί και καθαρές λεωφορειολωρίδες», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε ότι έχει ήδη σημειωθεί σημαντική πρόοδος, τονίζοντας πως 1.076 νέα λεωφορεία βρίσκονται ήδη στην Αθήνα, ενώ μέχρι τον Ιούνιο θα κυκλοφορούν όλα στους δρόμους.
«Στόχος οι 3.000 οδηγοί»
Αναφερόμενος στο προσωπικό των συγκοινωνιών, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι σήμερα υπηρετούν περίπου 2.700 οδηγοί λεωφορείων, με στόχο ο αριθμός να φτάσει τις 3.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Παράλληλα, έκανε ειδική αναφορά στη νέα προκήρυξη για 160 οδηγούς λεωφορείων, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα ακόμη και σε πολίτες χωρίς επαγγελματικό δίπλωμα να εκπαιδευτούν δωρεάν.
«Όποιος είναι έως 50 ετών μπορεί να κάνει αίτηση και να εκπαιδευτεί δωρεάν στη σχολή οδηγών της ΟΣΥ, με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνει για πέντε χρόνια στη θέση του οδηγού», εξήγησε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αν κάποιος αποχωρήσει νωρίτερα, θα υποχρεούται να καλύψει το κόστος της εκπαίδευσης.
«Να αλλάξει η νοοτροπία»
Ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε πως η νέα πολιτική στοχεύει και στην αλλαγή κουλτούρας στον χώρο των συγκοινωνιών.
«Δεν μπορεί κάποιος να προσλαμβάνεται ως οδηγός και στη συνέχεια να αναζητά τρόπο να μετακινηθεί αλλού. Θέλουμε οι νέοι εργαζόμενοι να γνωρίζουν ότι έρχονται για να εξυπηρετούν τον κόσμο που περιμένει καθημερινά στη στάση», είπε.
Όπως ανέφερε, το ενδιαφέρον για τη νέα προκήρυξη είναι ήδη μεγάλο, καθώς μέσα στις δύο πρώτες ημέρες καταγράφηκαν περίπου 200 αιτήσεις.
Παρεμβάσεις για τη διαφθορά στις εξετάσεις οδήγησης
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες για φαινόμενα διαφθοράς στις εξετάσεις διπλωμάτων οδήγησης.
«Δεν θέλω κανένας νέος άνθρωπος να βιώσει ξανά την εμπειρία του “λαδώματος” για να πάρει δίπλωμα», σημείωσε.
Όπως ανακοίνωσε, το υπουργείο ενεργοποιεί ειδική πλατφόρμα καταγγελιών, μέσω της οποίας οι υποψήφιοι οδηγοί θα μπορούν ακόμη και ανώνυμα να αναφέρουν περιστατικά διαφθοράς που αφορούν εξεταστές ή σχολές οδηγών.
Παράλληλα, προανήγγειλε την τοποθέτηση καμερών μέσα στα οχήματα εξέτασης, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια της διαδικασίας και να προστατεύονται οι εξεταζόμενοι από πιθανούς εκβιασμούς.
Στόχος η συνολική αναβάθμιση των συγκοινωνιών
Κλείνοντας, ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε ότι η ενίσχυση των λεωφορείων, οι αυξημένοι έλεγχοι και η ανανέωση του στόλου σταθερής τροχιάς θα αλλάξουν αισθητά τις μετακινήσεις στην Αθήνα τα επόμενα χρόνια.
Όπως ανέφερε, μέχρι το 2027 ο προαστιακός θα αποκτήσει νέα τρένα και καλύτερες συχνότητες, ενώ συνολικά το δίκτυο συγκοινωνιών θα λειτουργεί με σημαντικά βελτιωμένες υπηρεσίες για το επιβατικό κοινό.

