Επιστήμονες «ζωντάνεψαν» ζωτικά όργανα γουρουνιών μετά τον θάνατό του – Πως βοηθά μελλοντικά τον άνθρωπο

Image
ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ
Συντάκτης
Newsroom

Επιστήμονες στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής έδειξαν ότι η διαδικασία που καταστρέφει τα κύτταρα και τα όργανα ενός σώματος λίγα λεπτά μετά τον τελευταίο χτύπο της καρδιά, δεν είναι ανάγκη να συμβεί τόσο γρήγορα μετά τον θάνατο.

Οι ερευνητές έφτιαξαν ένα σύστημα χορήγησης οξυγόνου και ενός ειδικά σχεδιασμένου προστατευτικού υγρού που μπορεί να αποκαταστήσει μετά τον θάνατο μερικές σημαντικές μοριακές και κυτταρικές λειτουργίες σε διάφορα ζωτικά όργανα. Με πειράματα απέδειξαν ότι είναι δυνατό να αποκατασταθεί η κυκλοφορία του αίματος και να διατηρηθούν εν λειτουργία ιστοί σε χοίρους, όταν η διαδικασία αποκατάστασης ξεκινήσει μια ώρα από τον θάνατο των ζώων.

Πολλοί επιστήμονες ευελπιστούν πως η νέα αυτή μέθοδος μπορεί να αυξήσει τη διαθεσιμότητα οργάνων προς μεταμόσχευση. Παράλληλα, μπορεί να βοηθήσει στη βελτιωμένη αντιμετώπιση σοβαρών εγκεφαλικών επεισοδίων και εμφραγμάτων, μολονότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να διερευνηθούν σε βάθος οι δυνητικές εφαρμογές της.

Οι έρευνες, με επικεφαλής τον καθηγητή Νέναντ Σέσταν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γιέηλ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», προσάρμοσαν μια προϋπάρχουσα τεχνολογία τους, το σύστημα BrainEx που είχε αναπτυχθεί το 2019 για να αποκαθιστά λειτουργίες του νεκρού εγκεφάλου, έτσι ώστε πλέον να μπορεί να αποκαθιστά μετά τον θάνατο μερικές λειτουργίες σε όλο το σώμα μεγάλων θηλαστικών όπως οι χοίροι.