Υπουργείο Ανάπτυξης: Στο 0,5% ο πληθωρισμός τροφίμων – Ο χαμηλότερος στην ευρωζώνη

Image
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
Συντάκτης
Newsroom

 

Η χαμηλότερη επίδοση μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης ήταν για ακόμη έναν μήνα αυτή της Ελλάδας όσον αφορά τον πληθωρισμό των τροφίμων, επισημαίνει το Υπουργείο Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας -σύμφωνα με τη Eurostat- έκλεισε στο 0,5%, έναντι μέσου όρου 2,7% στις χώρες της ευρωζώνης.

Από το Υπουργείο, η επίδοση της Ελλάδας αποδίδεται στη «συνεχή προσπάθεια που γίνεται με εντατικούς ελέγχους και ξεκάθαρους κανόνες στη λειτουργία της αγοράς».

Οπως επισημαίνεται, «το Υπουργείο Ανάπτυξης παραμένει προσηλωμένο στην προσπάθεια διαφύλαξης του υγιούς ανταγωνισμού και της προστασίας του καταναλωτή, με στόχο την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών».

Επίσης, αναφέρεται ότι «ο ελεγκτικός μηχανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης θα είναι σε αυξημένη ετοιμότητα σε όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου».

Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουράριο σημείωσε ελαφρά αποκλιμάκωση, καθώς διαμορφώθηκε στο 3% έναντι 3,1% τον Ιανουάριο.

Στην ευρωζώνη η πληθωρισμός τον Φεβρουάριο διαμορφώθηκε στο 2,4%, έναντι 2,5% τον Ιανουάριο.

Νέοι κανόνες για εκπτώσεις – προσφορές

Στο μεταξύ, εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί και ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για εκπτώσεις και προσφορές στα σούπερ μάρκετ, αναφέρει το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Οπως έχει γίνει γνωστό, οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια στα σούπερ μάρκετ θα υπολογίζεται με βάση τη χαμηλότερη τιμή που πωλήθηκε το εκάστοτε προϊόν στο συγκεκριμένο κατάστημα, τις τελευταίες 30 ημέρες και όχι με την «επίσημη έκπτωση» που δίνει ο προμηθευτής. Στις πολυσυσκευασίες («1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο» κ.λπ.) , το προϊόν θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται και μεμονωμένα στο ράφι, για να μπορεί ο καταναλωτής να συγκρίνει, άμεσα, τις τιμές. Για πολυσυσκευασίες µε προσφορές που ισχύουν έως 60 ημέρες δεν χρειάζεται να υπάρχει ο κωδικός αναφοράς (mother code) του προϊόντος στο ράφι, αρκεί η συνηθισμένη τιμή πώλησης του προϊόντος, εκτός της περιόδου προσφοράς, να είναι αυτή την οποία επικαλείται ο έμπορος στην προσφορά, κάτι που τεκμηριώνεται από τα τιμολόγια που θα έχει στείλει το σούπερ μάρκετ, νωρίτερα, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με την υποχρέωση που έχει από τη νομοθεσία.

Σε ό,τι αφορά σε εμπορικές πρακτικές, όπως εκπτωτικές κάρτες και κουπόνια, με τα οποία έχει ο καταναλωτής το δικαίωμα έκπτωσης τιμής για όλα τα προϊόντα του πωλητή ή για συγκεκριμένες σειρές προϊόντων, κατά τη διάρκεια παρατεταμένων συνεχών περιόδων (π.χ. έξι μήνες, ένα έτος), ή ακόμα όταν ο καταναλωτής λαμβάνει κουπόνι (π.χ. 20% έκπτωση) µε την αγορά που πραγματοποίησε, το οποίο θα ισχύσει για την επόμενη αγορά ή για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, εξακολουθούν να ελέγχονται από τις διατάξεις για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.