Τσιόδρας προς Κομισιόν: Χρειάζονται μέτρα για την προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές τους συναλλαγές
«Χρειάζονται μέτρα για την προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές τους συναλλαγές» τόνισε ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Δημήτρης Τσιόδρας.
Μέτρα για την προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές τους συναλλαγές, ειδικά σε ότι αφορά τις ψηφιακές συνδρομές, ζητάει ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας, με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Συγκεκριμένα, ερωτά την Επιτροπή ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα ενισχύσει το νομοθετικό πλαίσιο αλλά και το πώς θα βελτιώσει την ενημέρωση και κατανόηση των δικαιωμάτων των Ευρωπαίων καταναλωτών.
Ο κ. Τσιόδρας επισημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες σε πολλές περιπτώσεις, δεν αισθάνονται ότι έχουν τον πλήρη έλεγχο των ψηφιακών συναλλαγών τους «αφού το 69% δυσκολεύεται να ακυρώσει τη συνδρομή που έχει κάνει διαδικτυακά, ενώ το 34% μπόρεσε να την ακυρώσει μόνο μετά από μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (π.χ. ένα χρόνο)».
Υπογραμμίζει δεν την ύπαρξη πρακτικών «βάσει των οποίων, οι δωρεάν δοκιμαστικές συνδρομές μετατρέπονται αυτόματα σε συνδρομή επί πληρωμή ή ανανεώσεις που περιλαμβάνουν πολύ μειωμένες αρχικές τιμές προσφοράς, ακολουθούμενες από σημαντική αύξηση των τιμών αργότερα».
Καταλήγει δε, αναφερόμενος στην ελλιπή ενημέρωση των Ευρωπαίων καταναλωτών για τα δικαιώματά τους (ενδεικτικά μόνο το 12,6% των καταναλωτών επέδειξαν υψηλή γνώση των δικαιωμάτων τους το 2016, έναντι 28% στην αντίστοιχη έρευνα του 2023).
Ολόκληρη η ερώτηση του Δημήτρη Τσιόδρα προς την Κομισιόν
Οι Ευρωπαίοι πολίτες σε πολλές περιπτώσεις, δεν αισθάνονται ότι έχουν τον πλήρη έλεγχο των ψηφιακών συναλλαγών τους.
Ενδεικτικά, το 69% των καταναλωτών δυσκολεύτηκε να ακυρώσει τη συνδρομή που έχει κάνει διαδικτυακά, το 55% αντιμετώπισε σκόπιμη αποφυγή ακύρωσης συνδρομής από την εταιρεία ενώ το 34% μπόρεσε να ακυρώσει τις συνδρομές του μόνο μετά από μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (π.χ. ένα χρόνο).
Επιπλέον, παρατηρούνται πρακτικές βάσει των οποίων, οι δωρεάν δοκιμαστικές συνδρομές μετατρέπονται αυτόματα σε συνδρομή επί πληρωμή ή οι ανανεώσεις περιλαμβάνουν πολύ μειωμένες αρχικές τιμές προσφοράς, ακολουθούμενες από σημαντική αύξηση των τιμών αργότερα.
Σημειώνεται δε ότι η γνώση των δικαιωμάτων των καταναλωτών παραμένει ανεπαρκής δεδομένου ότι το 2016 μόνο το 12,6% των καταναλωτών επέδειξαν υψηλή γνώση των δικαιωμάτων τους, έναντι 28% στην αντίστοιχη έρευνα του 2023.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.Πώς σκοπεύει να ενισχύσει το νομοθετικό πλαίσιο για να αντιμετωπίσει τέτοιες πρακτικές και ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα της υπό σχεδιασμό Digital Fairness Act;
2.Πώς σκοπεύει να βελτιώσει την ενημέρωση και κατανόηση των δικαιωμάτων των Ευρωπαίων καταναλωτών;