Ψηφιακή "καταιγίδα" στο Gov.gr - 50 νέες υπηρεσίες σε 100 μέρες

Image
gov.gr
Συντάκτης
Newsroom

 

Ψηφιακή καταιγίδα με επίκεντρο τον εμπλουτισμό της μοναδικής ηλεκτρονικής πύλης του Δημοσίου Gov.gr με νέες υπηρεσίες και λειτουργίες που θα παίρνουν οι πολίτες στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου τους, 24 ώρες το 24ωρο, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Στόχος του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου είναι το Gov.gr, στην ολοκληρωμένη του μορφή, «να αποτελέσει πλέον το ένα και μοναδικό σημείο επαφής των πολιτών και των επιχειρήσεων με το Δημόσιο»!

 

Μεγάλος κατάλογος. Το Gov.gr που εξαπλώνεται και βελτιώνεται συνεχώς λειτουργεί ήδη ως ένας μεγάλος «κατάλογος ηλεκτρονικών υπηρεσιών», από τον οποίο οι πολίτες επιλέγουν μέσω του κινητού, του tablet ή του υπολογιστή τους αυτές που επιθυμούν, αποφεύγοντας το χάσιμο χρόνου και χρήματος στις «ουρές» των δημόσιων υπηρεσιών.

«Το Gov.gr είναι η απόδειξη ενός σοβαρού κράτους που σέβεται τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και χτίζει καθημερινά, μέσα από ποιοτικές υπηρεσίες, σχέσεις εμπιστοσύνης, καταργώντας τη γραφειοκρατία», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.

Σήμερα, στο Gov.gr είναι διαθέσιμες περίπου 1.650 ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ «επανάσταση» αναμένεται να φέρει η είσοδος της τεχνητής νοημοσύνης στην «καρδιά» της εξυπηρέτησης των πολιτών και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, σύντομα, ο πολίτης που θα αναζητά μια υπηρεσία θα δίνει απλά την «έγκρισή» του στο Gov.gr και αυτό θα τη βρίσκει για λογαριασμό του, χωρίς ο πολίτης να κάνει οτιδήποτε άλλο!

«H είσοδος της τεχνητής νοημοσύνης στο Gov.gr, στο πλαίσιο του οράματος του Πρωθυπουργού για την ψηφιακή Ελλάδα, είναι μια καινοτομία που θα αλλάξει ουσιαστικά τον τρόπο που επικοινωνούμε με το κεντρικό «πρόσωπο» της δημόσιας διοίκησης», επισημαίνει ο κ. Παπαστεργίου, προσθέτοντας: «Παράλληλα, αξιοποιώντας εργαλεία και εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης, θα αναπτύξουμε καινοτομίες που θα επιτρέψουν, με μετρήσιμα αποτελέσματα, να χαράξουμε νέες στρατηγικές για κρίσιμους τομείς, όπως η Υγεία ή η Δικαιοσύνη».

 

Το νέο Gov.gr Wallet. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ρόλος του νέου Gov.gr Wallet θα είναι κομβικός. «Θα οδηγήσει το κράτος σε ένα επόμενο ψηφιακό επίπεδο. Με το νέο Wallet στόχος μας είναι να μη συντηρούμε κανενός είδους γραφειοκρατία, ούτε καν την ψηφιακή, καθώς πλέον θα διακινούνται δεδομένα και όχι έγγραφα», τονίζει ο κ. Παπαστεργίου. Ηδη οι πολίτες έχουν σήμερα στο Gov.gr Wallet του κινητού τους την Ταυτότητα, το Δίπλωμα Οδήγησης, την Κάρτα Ανεργίας, την Κάρτα Αναπηρίας και την Κάρτα Εισόδου στον Δακτύλιο της Αθήνας. Μέχρι το τέλος του έτους, στο Gov.gr Wallet θα προστεθούν:

Το MyAuto, η πλήρης «ταυτότητα του οχήματος», που θα περιλαμβάνει στοιχεία για την Αδεια και τα Τέλη Κυκλοφορίας, τον Ελεγχο ΚΤΕΟ και την Ασφάλιση του αυτοκινήτου.

Η ταυτότητα του εθελοντή αιμοδότη.

Η ακαδημαϊκή ταυτότητα (για φοιτητές, καθηγητές κ.λπ.).

 

50 νέες υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι κατά τις τελευταίες 100 ημέρες στο Gov.gr έχουν προστεθεί 50 νέες υπηρεσίες, δηλαδή μία υπηρεσία ανά δύο ημέρες! Ανάμεσά τους:

Η Σφραγίδα της Χάγης ή αλλιώς e-Apostille. Η υπηρεσία αφορά τους πολίτες που θέλουν να στείλουν ένα έγγραφό τους στο εξωτερικό, με επιβεβαιωμένη τη γνησιότητα της υπογραφής τους και την ιδιότητά τους. Μέχρι τον Ιούλιο, αυτό γινόταν με φυσική παρουσία σε δύο δημόσιες υπηρεσίες. Πλέον, 11 δημόσια έγγραφα μπορούν να αποστέλλονται ηλεκτρονικά, σε ελάχιστα λεπτά, από τον ίδιο τον πολίτη μέσω του https://e-apostille.gov.gr/.

Η έκδοση αριθμού προτεραιότητας Κτηματολογίου, το ηλεκτρονικό αίτημα ραντεβού σε υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας για χορήγηση Ναυτικού Φυλλαδίου, το κλείσιμο ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων, η αίτηση για απονομή εφάπαξ, η επιταγή (voucher) για τη μετατροπή των κτιρίων σε «έξυπνα» από το πρόγραμμα Smart Readiness και οι αιτήσεις στήριξης πλημμυροπαθών – πυροπλήκτων.

 

 ΠΗΓΗ: Κώστας Ντελέζος/Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»