Γιατί το "Καλάθι του Καταναλωτή" έγινε ισχυρό brand ενάμιση χρόνο μετά την εφαρμογή του  

Image
σουπερ
Συντάκτης
Newsroom

 

Σε ισχυρό brand στη συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών εξελίσσεται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το "Καλάθι". Το μέτρο που ξεκίνησε να εφαρμόζεται στη χώρα μας τον Νοέμβριο του 2022, μετά από σχετική απόφαση που έλαβε το Υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, ακόμα και σήμερα ενάμιση έτος μετά την εφαρμογή του συνεχίζει να κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Έτσι, παρά την αντίθεση στελεχών αλυσίδων σούπερ μάρκετ  που επιθυμούν την κατάργησή του κυρίως λόγω της γραφειοκρατίας που αυτό φέρνει ως προς τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους και το επιπλέον κόστος που προκαλεί, το "Καλάθι του Νοικοκυριού" φαίνεται να έχει αποκτήσει αξιοσημείωτη εμπορική ισχύ στα ράφια των αλυσίδων.

Κατά τις ίδιες πηγές η ισχύς που έχει αποκτήσει το "Καλάθι του Νοικοκυριού" αποτελεί και βασικό λόγο για τον οποίο η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζουν να διατηρούν ενεργή τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία που ως κύριο στόχο έχει τον εξορθολογισμό του κόστους των προϊόντων.

 

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενισχύουν τη δυναμική του

Αφενός το σήμα του "Καλαθιού", είναι πλέον διακριτό στη μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών στη χώρα μας, λόγω της πολύμηνης παρουσίας του στα ράφια, αφετέρου το γεγονός ότι φιλοξενεί αρκετά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το καθιστούν για πολλούς προτιμητέα λύση λόγω των χαμηλότερων τιμών που έχουν τα συγκεκριμένα αγαθά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας κατατάσσονται τρία στα δέκα προϊόντα που ψωνίζουν αυτή τη στιγμή οι Έλληνες καταναλωτές, όπως προκύπτει από την πρόσφατη  έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, προτιμώντας τα συγκεκριμένα καταναλωτικά αγαθά λόγω της χαμηλότερης τιμής τους έναντι των επώνυμων.

Την ίδια στιγμή, ποσοστό που αγγίζει το 2,5% του συνολικού πληθωρισμού τροφίμων - που είναι 5,3% για τον Μάρτιο -, προέρχεται από το ελαιόλαδο. Αυτό αναφέρθηκε από τον γενικό γραμματέα εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι σταδιακά ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται. Θυμίζουμε ότι για τον Μάρτιο ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή ήταν 3,2% από 2,9% που ήταν τον Φεβρουάριο.

 

Σταθερά ανοδική η πορεία των πωλήσεων για βασικά καταναλωτικά αγαθά

Ως προς την κατανάλωση στα ράφια, τα πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ καταδεικνύουν ότι στις δέκα πρώτες εβδομάδες του 2024 ο πληθωρισμός των σούπερ μάρκετ κινείται στα επίπεδα του 1%, η ανάπτυξη των πωλήσεων των αλυσίδων σε τζίρο στο +3% και ο όγκος πωλήσεων των αγαθών στο +2%. Τα ίδια στοιχεία πάντως δείχνουν ότι ένας στους δύο Έλληνες (ποσοστό 54%) δαπανούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι και έχουν περιορίσει τις εξόδους τους. Επιπλέον, η NielsenIQ εξάγει το συμπέρασμα ότι ένας στους τρεις Έλληνες (ποσοστό 32%) προτιμά την εργασία από το σπίτι και σχεδόν επτά στους δέκα (ποσοστό 67%) αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα καταναλωτικά αγαθά. Επίσης, επτά στους δέκα (67%), αποφεύγουν τη σπατάλη φαγητού και ένας στους δύο (ποσοστό 47%) τρώει όλο και πιο συχνά τα περισσεύματα φαγητού, για να μην χρειαστεί να πετάξουν τίποτα στα σκουπίδια.

Επιπλέον, το 69% των Ελλήνων καταναλωτών συγκρίνει τις τιμές, έξι στους δέκα (ποσοστό 62%) επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ με λίστα προκειμένου να έχουν τον έλεγχο των αγορών τους και δύο στους δέκα χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο μέσα στο κατάστημα για να σιγουρευτούν ότι αγοράζουν κάποιο προϊόν στη σωστή τιμή.

 

Πηγή: capital.gr