Στενά του Ορμούζ : Επιχείρηση “Ελευθερία” από τις ΗΠΑ-“Παραβίαση της εκεχειρίας οποιαδήποτε παρέμβαση” απαντά το Ιράν
Σε εφαρμογή τίθεται από σήμερα, Δευτέρα 4 Μαΐου, η αμερικανική επιχείρηση «Ελευθερία», με στόχο τον ασφαλή απεγκλωβισμό πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ.
Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι, κατόπιν αιτημάτων πολλών χωρών, οι ΗΠΑ θα συμβάλουν στον συντονισμό για την ασφαλή διέλευση πλοίων, χωρίς όμως άμεση στρατιωτική συνοδεία. Το σχέδιο βασίζεται στη συνεργασία κρατών, ασφαλιστικών και ναυτιλιακών φορέων.
Την ίδια στιγμή, η Ιράν προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε αμερικανική εμπλοκή θα θεωρηθεί παραβίαση της κατάπαυσης του πυρός, κλιμακώνοντας την ένταση στην περιοχή.
Παράλληλα, δεξαμενόπλοιο δέχθηκε πλήγμα από άγνωστα βλήματα κοντά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, χωρίς θύματα ή περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Σημειώνεται ότι τα Στενά του Ορμούζ, κρίσιμη δίοδος για περίπου το 20% της παγκόσμιας ενέργειας, παραμένουν ουσιαστικά κλειστά από την έναρξη της σύγκρουσης στα τέλη Φεβρουαρίου.

