Κλιμάκωση στα Στενά του Ορμούζ: Οι ΗΠΑ δηλώνουν “απόλυτο έλεγχο”

Image
στενο
Συντάκτης
Newsroom

 

Κλιμακώνεται η ένταση στα Στενά του Ορμούζ, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να δηλώνουν ότι έχουν πλέον τον «απόλυτο έλεγχο» της περιοχής και προχωρούν στην αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας.

Ο Υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Σκοτ Μπέσεντ, μιλώντας στο Fox News, υποστήριξε ότι η Ουάσιγκτον «ανοίγει τα Στενά», στο πλαίσιο της αποκαλούμενης «Επιχείρησης Ελευθερία», την οποία χαρακτήρισε διεθνή ανθρωπιστική αποστολή. Τόνισε, μάλιστα, πως «οι Ιρανοί δεν έχουν τον έλεγχο», ενώ επεσήμανε ότι η στρατηγική των ΗΠΑ βασίζεται στην αρχή «πυρά μόνο όταν δεχθούμε πυρά».

Σύμφωνα με την CENTCOM, δύο εμπορικά πλοία με αμερικανική σημαία διέσχισαν με ασφάλεια τα Στενά, ενώ αμερικανικά πολεμικά πλοία επιχειρούν ήδη στον Περσικός Κόλπος, υποστηρίζοντας την ελεύθερη ναυσιπλοΐα.

Την ίδια ώρα, το Ιράν αμφισβητεί ανοιχτά τις αμερικανικές δηλώσεις και προειδοποιεί ότι η διέλευση πλοίων από την περιοχή πρέπει να γίνεται μόνο σε συντονισμό με τις ιρανικές ένοπλες δυνάμεις. Μέσω κρατικών ΜΜΕ, η Τεχεράνη επανέλαβε ότι θεωρεί τα Στενά υπό τη δική της ευθύνη ασφαλείας.

Παράλληλα, έντονη ανησυχία προκαλεί περιστατικό με εμπορικό πλοίο της Νότια Κορέα, στο οποίο εκδηλώθηκε φωτιά στο μηχανοστάσιο, πιθανόν έπειτα από έκρηξη. Σύμφωνα με τις αρχές, δεν υπάρχουν αναφορές για θύματα, ενώ τα αίτια παραμένουν υπό διερεύνηση.

Η κατάσταση παραμένει ρευστή, με αντικρουόμενες ανακοινώσεις από τις δύο πλευρές και αυξημένη στρατιωτική παρουσία στην περιοχή, γεγονός που εντείνει τις ανησυχίες για την ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας και την ενεργειακή σταθερότητα.