Οι 3 στους 4 πολίτες στην Αττική, πηγαίνουν στη λαϊκή αγορά κάθε εβδομάδα

Image
1
Συντάκτης
Newsroom

 

Η λαϊκή αγορά συνεχίζει να υπηρετεί σημαντικό οικονομικό αλλά και κοινωνικό ρόλο με το 68% του κόσμου να δηλώνει πως την επισκέπτεται, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Μάλιστα, οι 3 στους 4 πηγαίνουν σε εβδομαδιαία βάση και με υψηλό δείκτη συνολικής ικανοποίησης καθώς πάνω από 8 στους 10 δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στη λαϊκή αγορά, η οποία αποτελεί και ένα σημείο κοινωνικής επαφής.

Οι βασικοί λόγοι που οι καταναλωτές προτιμούν τις λαϊκές αγορές είναι ένας συνδυασμός ποιοτικών και φρέσκων προϊόντων σε προσιτές τιμές και σε μεγάλη ποικιλία, ενώ πάνω από 8 στους 10 εξ αυτών συμφωνούν ότι η εξυπηρέτηση εκ μέρους των πωλητών είναι χαρακτηριστικό της λαϊκής αγοράς. Από την άλλη, οι βασικότεροι λόγοι που άλλοι καταναλωτές δεν επιλέγουν τη λαϊκή αγορά είναι το μη βολικό ωράριο/ημέρα λειτουργίας και η τοποθεσία, ενώ τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζουν οι επαγγελματίες των λαϊκών αγορών είναι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και η αύξηση του κόστους λειτουργίας, που συμπιέζουν σήμερα τη λαϊκή αγορά.

H Metron Analysis, διεξήγαγε την έρευνα με αντικείμενο τις αντιλήψεις και τις προκλήσεις για τις λαϊκές αγορές της Αττικής σήμερα για λογαριασμό του Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Αττικής. Η σφαιρική αξιολόγηση των λαϊκών αγορών που επιχείρησε η έρευνα υποδεικνύει ότι πρόκειται για έναν σημαντικό θεσμό για τη ζωή της πόλης, ο οποίος χρειάζεται να υποστηριχθεί ουσιαστικά. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει είναι πολυδιάστατες, επομένως απαιτείται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών: των καταναλωτών, των επαγγελματιών, της τοπικής κοινωνίας.

Περίπου 2.000.000 κόσμου ψωνίζει από τις 271 λαϊκές αγορές της Αττικής

Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνα είναι πως το 49% των κατοίκων της Αττικής (περίπου 2 εκατ.) ψωνίζουν κατά βάση από τις 271 λαϊκές αγορές της, ενώ το 68% και από τις λαϊκές αγορές και από τα σούπερ μάρκετ.

Το 70% αγοράζει φρούτα και λαχανικά και το υπόλοιπο αγοράζει ψάρια, αυγά μέλη ξηρούς καρπούς, είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη σπιτιού και πολλά περισσότερα. Το 71% προτιμούν τις λαϊκές αγορές λόγω ποιότητας και ποικιλίας και το 67% λόγω των τιμών.

Το 27% του κόσμου ξοδεύει μέχρι 20 ευρώ στη λαϊκή αγορά, το 48% ξοδεύει από 20–40€ και το 19% των καταναλωτών δαπανά από 40–60€.  

Το 83% δηλώνει αρκετά ικανοποιημένο από τα προϊόντα και τις τιμές των λαϊκών αγορών, ενώ μόλις το 1% δηλώνουν καθόλου ικανοποιημένοι. Ως μειονεκτήματα των αγορών οι καταναλωτές των λαϊκών αγορών θεωρούν την έλλειψη πάρκινγκ, την ασφάλεια του περιβάλλοντος και την καθαριότητα. Όσοι δεν ψωνίζουν ποτέ από τις λαϊκές αγορές, θεωρούν σε ποσοστό 75% ότι θα το έκαναν αν υπήρχαν απογευματινές αγορές που θα τους εξυπηρετούσαν.

Η απαισιοδοξία των πωλητών στις λαϊκές αγορές

Οσον αφορά τους πωλητές των αγορών, υπάρχει αρκετή απαισιοδοξία καθώς το 79% θεωρούν ότι οι σημερινές εποχές είναι οι χειρότερες των τελευταίων δεκαετιών από πλευρά τζίρου, ενώ το 61% θεωρεί ότι τα πράγματα θα πάνε προς το χειρότερο και μόνο το 5% ότι θα πάνε προς το καλύτερο.

Το 75% των πωλητών πιστεύει ότι η κακή αυτή κατάσταση οφείλεται στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και το 56% ότι οφείλεται στην ακρίβεια των τιμών.

Το 40% των πωλητών προσδοκά καλύτερες μέρες για το τζίρο τους και το 30% των πωλητών αναμένει την αναγνώριση του επαγγέλματος τους. Οι 2 στους 3 πωλητές δεν είναι ευχαριστημένοι με το επάγγελμά τους. Το 60% των πωλητών προτιμά το ωράριο που λειτουργούν σήμερα οι αγορές: 8:00 – 15:30 και το  40% με ωράριο 9:00 – 17:00.

Τέλος, οι Δήμαρχοι της Αττικής, αναγνωρίζουν την προσφορά των λαϊκών αγορών σε ποιοτικά προϊόντα και τιμές προς τους δημότες-καταναλωτές και αναγνωρίζουν ότι η λαϊκή αγορά είναι ένας χώρος συνάντησης και ανθρώπινης επαφής. Επίσης 6 στους 10 Δημάρχους αποδέχονται την κατάργηση των δημοτικών τελών για τους κατοίκους των δρόμων που λειτουργούν οι αγορές, ζητούν όμως νομοθετική ρύθμιση για να μπορέσουν να το κάνουν.