Δημιουργούμε το σχολείο του μέλλοντος

Άρθρο Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρου Κόπτση, στο Ελλάδα 24
Image
Κόπτσης
Συντάκτης
Newsroom

 

Εκσυγχρονίζουμε το σχολείο επενδύοντας σε ανθρώπινο δυναμικό και αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Το σχολείο αλλάζει στην πράξη. Δημιουργούμε ένα σχολείο σύγχρονο, συμπεριληπτικό, ένα σχολείο ευχάριστο, χρήσιμο, χρηστικό και αποτελεσματικό. Επενδύουμε σε δύο επίπεδα

Πρώτα σε ανθρώπινο δυναμικό γι’ αυτό και διορίσαμε έναν αριθμό 25.000 εκπαιδευτικών σε δύο χρόνια, από τους οποίους 8.6000 μόνο φέτος και επιμορφώνουμε οριζόντια τους εκπαιδευτικούς μας ώστε να είναι πλήρως έτοιμοι για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους μαθητές μας, τα παιδιά μας.

Επιμορφώσαμε 150.000 εκπαιδευτικούς και θα επιμορφώσουμε άλλους 200.00 εκπαιδευτικούς το επόμενο διάστημα σε όλα τα νέα και καινοτόμα προγράμματα και θεσμούς.

Σε δεύτερο επίπεδο αναβαθμίζουμε και εκσυγχρονίζουμε ποιοτικά την παρεχόμενη εκπαίδευση, μέσα από ένα πολύπλευρο μεταρρυθμιστικό έργο.

  •   Επεκτείνουμε το ολοήμερο πρόγραμμα από την επόμενη σχολική χρονιά. Το ωράριο στα μισά από τα τμήματα των λειτουργούντων σχολείων επιμηκύνεται από τις 16.00 στις 17.30. Με ομίλους, με πλούσιες νέες θεματικές, με μελέτη στο σχολείο αναβαθμίζουμε το πρόγραμμα του ολοήμερου, καθιστούμε εποικοδομητικό το χρόνο παραμονής των μαθητών σε αυτό, και δίνουμε μία στήριξη επιπλέον στην οικογένεια. Το ολοήμερο αυτό σχολείο θα αποτελεί παιδαγωγικό χώρο δημιουργικής απασχόλησης προσφέροντας παιγνιώδη μάθηση χαρά και ψυχαγωγία.
  • Δημιουργούμε θεσμούς που θα υποστηρίζουν και θα συντονίζουν το έργο των εκπαιδευτικών για παροχή καλύτερης εκπαίδευσης, όπως Μέντορες και Ενδοσχολικούς Συντονιστές
  • Διαμορφώνουμε το θεσμό των ομίλων όπου θα προσφέρουμε αντικείμενα σχετιζόμενα με αθλητισμό, τέχνες, χορό, εικαστικά, μουσική, ρομποτική, επιχειρηματικότητα, μετατρέποντας το σχολείο σε  παιδαγωγικό χώρο δημιουργικής απασχόλησης που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των μαθητών μας.
  • Εφαρμόζουμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ξεκινά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας, ως μία ανατροφοδοτική διαδικασία που σκοπό έχει να συμβάλει στη βελτίωση του παραγόμενου έργου χωρίς καμία μα καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς μας
  • Εφαρμόσαμε με απόλυτη επιτυχία την Τράπεζα Θεμάτων, για την Α΄ κι Β΄ τάξη Λυκείου ως μία δεξαμενή γνώσης, εμπειρίας, διδακτικών πρακτικών και ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών και μαθητών. Η ΤΘ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο οργάνωσης και διαχείρισης μιας διαδικασίας αξιόπιστης και αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων. Από την επόμενη σχολική χρονιά θα εφαρμόζεται και στην Γ΄ τάξη Λυκείου
  • Συνεχίζουμε την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης. Κάθε μαθητής μας από 4 ετών παρακολουθεί υποχρεωτικά το Νηπιαγωγείο.
  • Συνεχίζεται η εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, μία βραβευμένη δράση που δίνει βαρύτητα στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, παράλληλα με τις γνώσεις, μέσω ενός νέου μαθήματος με σύγχρονες θεματικές, όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Διπλασιάσαμε τα πρότυπα και πειραματικά 112 σχολεία και εφαρμόζουμε σε αυτά πιλοτικά προγράμματα, νέα ΠΣ, νέες διδακτικές προσεγγίσεις με σκοπό να διαχυθούν οι καλές αυτές πρακτικές στη συνέχεια σε όλα τα σχολεία της χώρας
  • Εφαρμόσαμε με εξαιρετική επιτυχία την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας που μοναδικός της στόχος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μας μονάδων.
  • Εντάξαμε στο σχεδιασμό μας μία συμπεριληπτική εκπαίδευση, διορίζοντας ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εισάγοντας νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία
  • Εντάξαμε με έναν εξαιρετικό προγραμματισμό το σύνολο των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς σε θέματα που σχετίζονται με τους πρόσφυγες μαθητές μας.
  • Για πρώτη χρονιά εφαρμόσαμε τη διαμορφωτική αξιολόγηση (ελληνική Πίζα) με στόχο να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να διαμορφώσουμε συνθήκες βελτίωσής του
  • Δημιουργήσαμε και εφαρμόσαμε πιλοτικά στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία 166 νέα προγράμματα Σπουδών που εκφράζουν μία νέα, διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης της γνώσης, διαφοροποιώντας το πώς και το γιατί της μάθησης.
  • Πετύχαμε ένα ψηφιακό μετασχηματισμό στην εκπαίδευση, ένα ψηφιακό άλμα. Αυτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός διαπερνά κάθε πεδίο και κάθε δράση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, από ψηφιοποίηση βιβλίων και υλικού έως ηλεκτρονικές εγγραφές και μεταγραφές, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας, ηλεκτρονικό τρόπο πρόσληψης, ηλεκτρονικές κληρώσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, έκδοση ψηφιακών τίτλων σπουδών, ανακοίνωση αποτελεσμάτων και διορισμών μέσω sms.
  • Αναβαθμίσαμε τα κυκλώματα πρόσβασης όλων των σχολικών μονάδων ώστε να έχουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • Διαχειριστήκαμε με απόλυτη επιτυχία τον Covid διαφυλάσσοντας την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών μας.
  • Έχουμε εισαγάγει την ΕΒΕ για την είσοδο των μαθητών μας στα ΑΕΙ συντελώντας με τον τρόπο αυτό στην αναβάθμιση των σπουδών των φοιτητών μας
  • Διαμορφώσαμε με έναν στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό συνθήκες έγκαιρης διεκπεραίωσης όλων των δράσεών μας. Ανακοινώσαμε νωρίτερα από ποτέ τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων και διορίσαμε και προσλάβαμε νωρίτερα από ποτέ τους εκπαιδευτικούς μας για να ξεκινά εύρυθμα η σχολική χρονιά.
  • Διαμορφώνουμε ένα σύγχρονο σχολείο και σε αυτή την προσπάθεια τους θέλουμε όλους κοντά μας. Δεν πρέπει να λείψει κανείς.

 

* Άρθρο Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρου Κόπτση στο Ελλάδα 24