Η BMW χρειάστηκε δύο χρόνια για να ανακαλύψει βλάβη στα φρένα των μοντέλων της
Χρειάστηκαν περισσότερα από δύο χρόνια για να εντοπίσει και να αξιολογήσει η BMW, τη βλάβη στο σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων της, σύμφωνα με έγγραφα που διέρρευσαν από το Bloomberg. Η BMW αποφάσισε την ανάκληση 1,5 εκατ. αυτοκινήτων από τις μάρκες που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο της.
Η έκθεση αναφέρει ότι οι πελάτες και οι έμποροι άρχισαν να διαμαρτύρονται για τα ελαττωματικά διαλείμματα ήδη από τον Ιούνιο του 2022. Ωστόσο, μόλις τον περασμένο μήνα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πόσα αυτοκίνητα μπορεί να επηρεαστούν από την βλάβη στα φρένα.
Έως και 1,5 εκατ. αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ελαττωματικό ανταλλακτικό, το οποίο προμήθευε η κατασκευάστρια ανταλλακτικών αυτοκινήτων Continental AG και διαφημιζόταν ως ένα ελαφρύτερο και πιο αποτελεσματικό σύστημα, αναφέρει το Reuters.
Οι μετοχές πέφτουν καθώς η εταιρεία αυτοκινήτων αποκαλύπτει την έκταση του προβλήματος. Οι μετοχές της εταιρείας έπεσαν κατακόρυφα την περασμένη εβδομάδα λόγω της προειδοποίησης για τα μειωμένα κέρδη καθώς αποκάλυψε το μέγεθος του προβλήματος, υπολογίζεται ότι αρχικά περίπου 5 δισ. ευρώ εξαλείφονται από την αξία της, αναφέρει το Bloomberg.
Η BMW ανακοίνωσε ότι το κόστος της επιδιόρθωσης της βλάβης του συστήματος πέδησης μπορεί να φτάσει το 1 δισ. ευρώ, αναφέρει το Euronews.
Περίπου 80.000 οχήματα στις ΗΠΑ ανακλήθηκαν τον Φεβρουάριο ως αποτέλεσμα της εις βάθος ανασκόπησης του προβλήματος από την BMW, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2023.
Ο αριθμός εκτοξεύτηκε στα ύψη και φαίνεται να είναι ένα γενικό πρόβλημα για την BMW και περιλαμβάνει μια σειρά από μάρκες που της ανήκουν έως και την Rolls-Royce. Η ανάκληση 1,5 εκατ. αυτοκινήτων περιλαμβάνει και μοντέλα της Rolls-Royce, σεντάν, SUV. Αναφέρθηκε ότι συμπεριλαμβάνονται η Rolls-Royce Spectre αξίας 420.000 δολαρίων ΗΠΑ, κορυφαίων σεντάν της Σειράς 7 και υψηλής ισχύος σπορ οχήματα XM.
«Δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη ανάκληση, πρόκειται για ένα σημαντικό σοκ», δήλωσε ο Ferdinand Dudenhöffer, διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτου στο Μπόχουμ, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Αυτό που είναι επίσης αξιοσημείωτο είναι ότι η BMW ενισχύει τους προμηθευτές ποιοτικού ελέγχου με μια ομάδα εργασίας, δείχνοντας ότι βλέπουν τους κινδύνους ευρύτερα.
«Η BMW είναι συνήθως πολύ προσεκτική, προτιμώντας τη σταθερότητα έναντι των βραχυπρόθεσμων επιτυχιών, κάτι που αντικατοπτρίζεται στα περιθώρια κέρδους της», πρόσθεσε.
Το Bloomberg επικαλέστηκε τον αναλυτή κατασκευαστή αυτοκινήτων Andrew Graves, επίσης ομότιμο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Bath, ο οποίος δήλωσε ότι ΄΄ο αυξανόμενος αριθμός ανακλήσεων εγείρει σοβαρά ερωτήματα΄΄ σχετικά με τη δέουσα επιμέλεια των αλυσίδων εφοδιασμού των κατασκευαστών αυτοκινήτων. ΄΄Ισως ο τομέας πρέπει να επικεντρωθεί και να επικεντρωθεί σε βασικές αρμοδιότητες για να αποφευχθούν τέτοια ζητήματα στο μέλλον΄΄, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν με πρόστιμα εάν δεν αναφέρουν έγκαιρα ζητήματα ασφάλειας στην Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA). Σε ορισμένες περιπτώσεις, ένας κατασκευαστής μπορεί εύλογα να μην γνωρίζει κάποιο ελάττωμα, ακόμη και μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα. Το NHTSA δεν έχει επιβάλει πρόστιμο στην BMW για την ανάκληση φρένων.
Ένας εκπρόσωπος της BMW είπε ότι χρειάστηκε χρόνος για να μετρηθεί η κλίμακα και ο οικονομικός αντίκτυπος της ανάκλησης, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έπρεπε να συζητήσει το θέμα με αξιωματούχους σε πολλές αγορές και να εκτιμήσει πόσο θα κοστίσουν οι επιδιορθώσεις, αναφέρει με το Bloomberg.