Το νέο Mercedes-AMG SL 43 [+φώτο]
H Mercedes-AMG παρουσίασε το νέο SL 43, το οποίο θα φέρει νέα τεχνολογία κινητήρα βασισμένη στην τεχνολογία του μονοθεσίου της στην Formula1.
Κάτω από το καπό του ανοιχτού 2+2-θέσιου, βρίσκεται ένας σε σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων. Είναι η πρώτη φορά στον κόσμο που χρησιμοποιείται ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής καυσαερίων σε όχημα παραγωγής. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται από τη Formula 1. Το SL 43 είναι ένα άμεσο παράγωγο της εξέλιξης που χρησιμοποιούσε με επιτυχία η Mercedes-AMG Petronas F1 Team για πολλά χρόνια στην κορυφαία κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η νέα μορφή υπερσυμπίεσης εγγυάται ιδιαίτερα αυθόρμητη απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας έτσι μια ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση. Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης τη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (RSG). Ως αποτέλεσμα, το Mercedes-AMG SL 43 έχει απόδοση 381 hp και μέγιστη ροπή 480 Nm, συν μια πρόσθετη βραχυπρόθεσμη ώθηση 14 hp από το RSG σε ορισμένες οδηγικές καταστάσεις. Το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL λάμπει επίσης με τον εκτεταμένο στάνταρ εξοπλισμό. Επιπλέον, πολλές επιλογές που ενισχύουν την άνεση και την ασφάλεια προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης.
Η αρχή λειτουργίας του ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή καυσαερίων βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Ένας ηλεκτροκινητήρας πάχους περίπου τεσσάρων εκατοστών είναι ενσωματωμένος απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή μεταξύ της φτερωτής του στροβίλου στην πλευρά της εξάτμισης και της φτερωτής του συμπιεστή στην πλευρά εισαγωγής. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αυτό οδηγεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή και έτσι επιταχύνει τη φτερωτή του συμπιεστή προτού το ρεύμα των καυσαερίων αρχίσει να τον οδηγεί συμβατικά.
Αυτό βελτιώνει σημαντικά την άμεση απόκριση από τις στροφές στο ρελαντί και σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ανταποκρίνεται ακόμη πιο αυθόρμητα στην είσοδο του πεντάλ γκαζιού, ενώ η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι πιο δυναμική. Επιπλέον, ο ηλεκτρισμός του υπερσυμπιεστή επιτρέπει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές. Αυτό αυξάνει επίσης την ευελιξία και βελτιστοποιεί την επιτάχυνση από στάση. Ακόμη και όταν ο οδηγός κατεβάζει το πόδι του από το γκάζι ή πατάει τα φρένα, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης ανά πάσα στιγμή. Αυτό εξασφαλίζει μια συνεχή άμεση απόκριση.
Ο υπερσυμπιεστής, ο οποίος λειτουργεί μέσω του ενσωματωμένου ηλεκτρικού συστήματος 48 volt, λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 170.000 σ.α.λ., γεγονός που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα. Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα καύσης για να δημιουργήσουν ένα βέλτιστο περιβάλλον θερμοκρασίας ανά πάσα στιγμή. Σε συνδυασμό με τον εσωτερικά ονομαζόμενο M139 δίλιτρο, εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα, η καινοτόμος τεχνολογία στο SL 43 παράγει ονομαστική ισχύ 381 hp στις 6750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 480 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 3250 rpm και 5000 rpm. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα εγγυάται επίσης πρόσθετη ώθηση 14 hp για σύντομο χρονικό διάστημα από τη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (RSG).
Το RSG δεύτερης γενιάς λειτουργεί επίσης ως ήπιο υβρίδιο στο ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα 48 volt, το οποίο εκτός από την προσωρινή ενίσχυση ισχύος επιτρέπει λειτουργίες όπως η λειτουργία ολίσθησης και η ανάκτηση ενέργειας για μέγιστη απόδοση. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία 48 volt αυξάνει επίσης την άνεση, καθώς οι μεταβάσεις μεταξύ της λειτουργίας start-stop και της λειτουργίας gliding mode είναι σχεδόν ανεπαίσθητες.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας γνωστός ως M139, ο οποίος χρησιμοποιείται εδώ και πολύ καιρό εγκάρσια σε συμπαγή μοντέλα Mercedes AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή εξάτμισης, τοποθετείται κατά μήκος στο SL 43. Στο βασικό μοντέλο της σειράς SL, το οποίο πάντα διαθέτει πίσω -με κίνηση στους τροχούς, συνδυάζεται και με το κιβώτιο AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission) για πρώτη φορά. Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, χάρη στη χαμηλότερη αδράνειά του, βελτιστοποιεί την απόκριση στην είσοδο του πεντάλ γκαζιού, ειδικά κατά τις εκτοξεύσεις και τις αλλαγές φορτίου. Το περίτεχνα βαθμονομημένο λογισμικό εξασφαλίζει εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων καθώς και γρήγορες πολλαπλές κατεβάσματα, εάν απαιτείται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στις λειτουργίες οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει μια ιδιαίτερα συναισθηματικά ελκυστική εμπειρία αλλαγής ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση.
Οι επιδόσεις οδήγησης είναι αξιοσημείωτες: από στάση, το SL 43 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα εάν απαιτείται, και η τελική ταχύτητα είναι 275 km/h. Εκτός από τις επιδόσεις που προσφέρει, το βασικό μοντέλο της σειράς διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.
Η εξωτερική σχεδίαση του SL 43 διαφέρει σε επιμέρους λεπτομέρειες από τα δύο οκτακύλινδρα μοντέλα. Για παράδειγμα, έχει διαφοροποιημένες ποδιές εμπρός και πίσω καθώς και στρογγυλή αντί για γωνιακή διπλή επένδυση της εξάτμισης. Τα καθοριστικά χαρακτηριστικά της σχεδίασης του αμαξώματος SL περιλαμβάνουν το μακρύ μεταξόνιο, το μακρύ καπό, την καμπίνα επιβατών που βρίσκεται πιο πίσω με το απότομα κεκλιμένο παρμπρίζ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τις τυπικές αναλογίες SL. Δίνουν στο roadster την ισχυρή, δυναμική του εμφάνιση - μαζί με τους ογκώδεις διαμορφωμένους θόλους των τροχών και τις μεγάλες ζάντες ελαφρού κράματος που είναι στο ίδιο επίπεδο με το εξωτερικό περίβλημα. Το SL 43 διατίθεται με ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών στάνταρ. Επιπλέον, η ίδια γκάμα με τα οκτακύλινδρα μοντέλα διατίθεται προαιρετικά: αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος με διάμετρο 20 ή 21 ιντσών, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα λόγω χαμηλών αναταράξεων. Ιδιαίτερα εξελιγμένες είναι οι ζάντες 20 ιντσών με πλαστικούς δακτυλίους αερισμού που εξοικονομούν επιπλέον βάρος.
Ένα τεχνικό σημείο για τη βελτίωση της αεροδυναμικής είναι το σύστημα ενεργού ελέγχου αέρα AIRPANEL. Οι οριζόντιες περσίδες πίσω από την άνω εισαγωγή αέρα ελέγχονται ηλεκτρονικά και μπορούν να ανοιγοκλείνουν με κινητήρες ενεργοποιητή. Με αυτόν τον τρόπο, η ροή του αέρα κατευθύνεται ανάλογα με τη ζήτηση, βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική απόδοση.
Κανονικά οι περσίδες είναι κλειστές - ακόμα και στην τελική ταχύτητα. Αυτή η θέση μειώνει την αντίσταση του αέρα. Μόνο όταν τα προκαθορισμένα εξαρτήματα έχουν φτάσει σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες και η ζήτηση για ψυκτικό αέρα είναι ιδιαίτερα υψηλή, ανοίγουν οι περσίδες και επιτρέπουν τη μέγιστη ποσότητα αέρα ψύξης να ρέει στους εναλλάκτες θερμότητας. Αυτό απαιτεί εξαιρετικά έξυπνο και γρήγορο έλεγχο.
Το ίδιο ισχύει και για ένα άλλο ενεργό στοιχείο της αεροδυναμικής: την αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή ενσωματωμένη άψογα στο προφίλ του οχήματος. Αλλάζει θέση ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Με αυτόν τον τρόπο, το λογισμικό ελέγχου λαμβάνει υπόψη πολλές παραμέτρους: Υπολογίζει την ταχύτητα οδήγησης, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση και την ταχύτητα διεύθυνσης. Η αεροτομή προϋποθέτει πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις γωνίας από 80 km/h είτε για βελτιστοποίηση της σταθερότητας χειρισμού είτε για μείωση της αντίστασης.
Το προαιρετικό Aerodymamics Package για τo Mercedes-AMG SL 43 περιλαμβάνει μεγαλύτερες χαμηλώσεις στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και έναν μεγαλύτερο πίσω διαχύτη. Αυτό βελτιώνει ακόμη περισσότερο τόσο την κάθετη δύναμη όσο και την αεροδυναμική αντίσταση. Σε αυτό συμβάλλουν και τα τροποποιημένα όρια ταχύτητας της πίσω αεροτομής και η πιο απότομη γωνία προσβολής 26,5 μοιρών (αντί 22 μοιρών) στη θέση Dynamic.
Το εσωτερικό της Mercedes-AMG SL 43 διαθέτει επίσης έναν συναρπαστικό συνδυασμό αναλογικής γεωμετρίας και ψηφιακού κόσμου - γνωστό ως "υπεραναλογικό". Αυτό αποδεικνύεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι ενσωματωμένος σε ένα τρισδιάστατο γείσο. Το τυπικό σύστημα infotainment MBUX προσφέρει μια επιλογή από πολλά συγκεκριμένα στυλ οθόνης και διαφορετικές λειτουργίες. Ο συμμετρικός πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί ως ισχυρό φτερό και δομημένος σε ένα πάνω και κάτω τμήμα. Το αποκορύφωμα είναι τα τέσσερα γαλβανισμένα ακροφύσια τουρμπίνας. Οι επιφάνειές τους συγχωνεύονται στον πίνακα οργάνων με τη μορφή ισχυρών θόλων ισχύος. Το κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων εξελίσσεται ομαλά από την κεντρική κονσόλα, συνδέοντας απρόσκοπτα τα δύο στοιχεία.
Παρά τη συμμετρία, ο σχεδιασμός του πιλοτηρίου δίνει σαφή εστίαση στον οδηγό: Η οθόνη LCD 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης του ταμπλό οργάνων δεν έχει σχεδιαστεί για να είναι ελεύθερη, αλλά ενσωματωμένη σε μια μάσκα υψηλής τεχνολογίας που αποτρέπει τις αντανακλάσεις που προκαλούνται από το ηλιακό φως . Προκειμένου να αποφευχθούν οι ενοχλητικές αντανακλάσεις φωτός που προκαλούνται από διαφορετικές θέσεις του ήλιου όταν η μαλακή οροφή είναι ανοιχτή, η κλίση της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ηλεκτρικά από 12 μοίρες έως 32 μοίρες.
Το SL 43 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικά και χειροκίνητα ρυθμιζόμενα πολυτελή καθίσματα σε συνδυασμό τεχνητού δέρματος και υφάσματος ARTICO. Προαιρετικά διατίθενται καλύμματα καθισμάτων από δέρμα, δέρμα NAPPA και δέρμα NAPPA AMG, όπως και τα σπορ καθίσματα AMG και τα καθίσματα AMG Performance με τη γλυπτική τους σχεδίαση. Η προαιρετικά διαθέσιμη επένδυση σε MANUFAKTUR macchiato μπεζ/γκρι τιτανίου ή σε καφέ τρούφας/μαύρο MANUFAKTUR εξασφαλίζει μια ιδιαίτερα αποκλειστική πινελιά. Τα καθίσματα AMG Performance μπορούν επίσης να επενδυθούν με συνδυασμό δέρματος νάπα και μικροϊνών DINAMICA με κίτρινες ή κόκκινες διακοσμητικές ραφές.
Εκτός από το τυπικό γυαλιστερό μαύρο, τα διακοσμητικά στοιχεία και η κεντρική κονσόλα διατίθενται επίσης σε αλουμίνιο ή carbon και σε μαύρο χρώμιο MANUFAKTUR. Το τιμόνι AMG Performance με προαιρετικό σύστημα θέρμανσης τιμονιού διατίθεται σε δέρμα νάπα και δέρμα νάπα/μικροΐνες MICROCUT.
Ως στάνταρ, το SL 43 είναι εξοπλισμένο με μια πρόσφατα αναπτυγμένη ανάρτηση από χάλυβα AMG RIDE CONTROL με ιδιαίτερα ισχυρά αμορτισέρ από αλουμίνιο και ελαφριά σπειροειδή ελατήρια. Το νέο SL είναι το πρώτο όχημα παραγωγής από τη Mercedes-AMG που διαθέτει εμπρός άξονα πολλαπλών συνδέσμων με πέντε συνδέσμους τοποθετημένους εξ ολοκλήρου εντός της ζάντας. Αυτό βελτιώνει σημαντικά την κινηματική. Στον πίσω άξονα, μια σχεδίαση 5 συνδέσμων ελέγχει επίσης τους τροχούς.
Για να μειωθούν οι μη αναρτημένες μάζες, όλοι οι σύνδεσμοι ανάρτησης, οι αρθρώσεις του τιμονιού και οι φορείς τροχών στον μπροστινό και τον πίσω άξονα του νέου SL είναι κατασκευασμένοι από σφυρήλατο αλουμίνιο. Η ιδέα πολλαπλών συνδέσμων ελέγχει κάθε τροχό με τη μικρότερη ελαστική κίνηση. Η υψηλή ευστάθεια κλίσης και πίστας όχι μόνο επιτρέπει υψηλές ταχύτητες στις στροφές, αλλά παρέχει επίσης στον οδηγό τη βέλτιστη οδική επαφή στο υψηλό όριο στροφών. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην εξαιρετική πλευρική δυναμική και την οδηγική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, καθώς και στην καλή αντίδραση σε εξωτερικές επιρροές, όπως πλευρικούς ανέμους.
Τα ελαφριά σπειροειδή ελατήρια είναι μια νέα εξέλιξη: η ειδική σκλήρυνση επέτρεψε τη μείωση του βάρους τους χωρίς να μειώσει την απόδοσή τους. Η σταθερή σύνδεση των ελατηρίων αποτρέπει τη φθορά που προκαλείται από βρωμιά. Το ελατήριο δεν διαβρώνεται κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής και το μέγιστο φορτίο εξαρτημάτων μπορεί συνεπώς να αυξηθεί με μικρότερο βάρος. Αυτό εξοικονομεί περίπου 0,2 κιλά ανά ελατήριο.
Ένα άλλο μέτρο ελαφριάς κατασκευής αφορά τους σταθεροποιητές ράβδου στρέψης στον μπροστινό και τον πίσω άξονα του SL 43. Χάρη στο μεταβλητό πάχος τοιχώματος, το βάρος τους μπορεί να μειωθεί. Το μέγιστο πάχος τοιχώματος χρησιμοποιείται πλέον μόνο όπου απαιτείται λόγω του μέγιστου φορτίου, σε αυτήν την περίπτωση στην περιοχή των λαστιχένιων στηριγμάτων.
Η τελευταία γενιά προσαρμοζόμενης ρυθμιζόμενης απόσβεσης AMG διατίθεται προαιρετικά για το SL 43. Η μονάδα ελέγχου ανάρτησης χρησιμοποιεί ανάλυση δεδομένων - συμπεριλαμβανομένων αισθητήρων επιτάχυνσης και διαδρομής τροχού - για να προσαρμόσει τη δύναμη απόσβεσης για κάθε τροχό σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου ανάλογα με την κατάσταση. Ο οδηγός μπορεί να προεπιλέξει τη βασική ρύθμιση μέσω των τρόπων οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT: με το πάτημα ενός κουμπιού, τα χαρακτηριστικά χειρισμού αλλάζουν, για παράδειγμα, από πλήρη δυναμική στη λειτουργία "Sport+" σε ομαλή διαδρομή στη ρύθμιση "Comfort". Επιπλέον, ο συντονισμός μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία στάδια ανεξάρτητα από τους τρόπους οδήγησης μέσω ενός αποκλειστικού κουμπιού.
Το πρόσφατα αναπτυγμένο σύνθετο σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης AMG εγγυάται εξαιρετική επιβράδυνση και ακριβή έλεγχο. Εντυπωσιάζει με τις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, την ευαίσθητη απόκριση και τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό με την υψηλή σταθερότητα και ανθεκτικότητα - ακόμη και σε ακραίες καταπονήσεις. Οι λειτουργίες άνεσης περιλαμβάνουν το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα καθώς και το προ-φρενάρισμα και στεγνού φρεναρίσματος σε βρεγμένες συνθήκες. Όταν η ανάφλεξη είναι σβηστή και το όχημα είναι σταματημένο, ενεργοποιείται επίσης η θέση στάθμευσης "P". Κατά την εκκίνηση, το ηλεκτρικό χειρόφρενο απελευθερώνεται αυτόματα.
Οι σύνθετοι δίσκοι φρένων είναι ιδιαίτερα ελαφροί: Η δυναμική οδήγηση και η συμπεριφορά στο στρίψιμο επωφελούνται από το μειωμένο βάρος των αναρτήσεων. Ο δίσκος φρένων (από χυτό ατσάλι) και ο δίσκος φρένων (από αλουμίνιο) συνδέονται πλέον με ειδικούς πείρους. Αυτός ο σχεδιασμός εξοικονομεί χώρο, ο οποίος χρησιμοποιείται για ακόμα καλύτερη ψύξη των φρένων. Η κατευθυντική διάτρηση είναι επίσης νέα: Εκτός από την εξοικονόμηση βάρους και την καλύτερη απαγωγή θερμότητας, αυτή η λύση κερδίζει πόντους με ταχύτερη απόκριση σε βρεγμένες συνθήκες καθώς και καλύτερο καθαρισμό τακακιών μετά το φρενάρισμα.
Η Mercedes-AMG SL 43 μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με ενεργό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα (HAL). Ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί κατευθύνονται είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση (έως 100 km/h) είτε προς την ίδια κατεύθυνση (γρηγορότερα από 100 km/h) με τους μπροστινούς τροχούς. Το σύστημα έτσι επιτρέπει τόσο ευέλικτα όσο και σταθερά χαρακτηριστικά οδήγησης. Η σχέση διεύθυνσης στους μπροστινούς τροχούς είναι πιο άμεση, καθιστώντας ευκολότερη την οδήγηση του οχήματος στο όριο με λιγότερη προσπάθεια διεύθυνσης.
Οι πέντε λειτουργίες οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT "Slippery", "Comfort", "Sport", "Sport +" και "Individual", καθώς και η λειτουργία "RACE" που περιλαμβάνεται στο προαιρετικό πακέτο AMG DYNAMIC PLUS, επιτρέπουν μια ευρεία διάδοση χαρακτηριστικά του οχήματος από άνετο σε δυναμικό. Τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης προσφέρουν μια ατομική οδηγική εμπειρία, προσαρμοσμένη ακριβώς στις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Ως χαρακτηριστικό των τρόπων οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT, τα μοντέλα SL διαθέτουν επίσης AMG DYNAMICS. Αυτός ο ενσωματωμένος έλεγχος δυναμικής του οχήματος επεκτείνει τις λειτουργίες σταθεροποίησης του ESP® με παρεμβάσεις που ενισχύουν την ευελιξία στα χαρακτηριστικά διεύθυνσης και στις πρόσθετες λειτουργίες ESP®. Όταν στρίβετε με ταχύτητα, για παράδειγμα, η σύντομη επέμβαση πέδησης στον εσωτερικό του πίσω τροχού δημιουργεί μια καθορισμένη ροπή εκτροπής γύρω από τον κατακόρυφο άξονα για απόκριση και ακριβές στρίψιμο.