Μια ματιά μέσα στο Μουσείο της Skoda

Image
Skoda Museum
Συντάκτης
Newsroom

 

Η Skoda δημοσίευσε δελτίο τύπου, στο οποίο αναφέρει τι μπορεί να δει κάποιος κατά την ξενάγησή του στο Μουσείο της που βρίσκεται στην Τσεχία.

Πιθανώς το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα των περισσότερων επισκεπτών είναι το μαύρο κουπέ ŠKODA 110 SUPER SPORT "Ferat" (1971/1981), ένα πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο. Δέκα χρόνια αφότου εξελίχθηκε για πρώτη φορά, το αυτοκίνητο τροποποιήθηκε για να παίξει  πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «The Vampire of Ferat» τσέχικης παραγωγής.

Το απαλό μπλε σεντάν μεσαίας κατηγορίας ŠKODA 720 ID, με αμάξωμα από το στούντιο ITAL DESIGN του θρυλικού Giorgetto Giugiaro, αφηγείται την ανέλπιστη ιστορία για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης με κλασική φιλοσοφία κίνησης. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, αυτή η πολλά υποσχόμενη εξέλιξη παρεμποδίστηκε από την πολιτική ομαλοποίηση της Τσεχοσλοβακίας.

 

Skoda Museum

 

Δύο αστέρια των εκθέσεων αυτοκινήτου της Φρανκφούρτη του 2003 και της Γενεύης του 2005, δοκίμασαν τις αντιδράσεις των πιθανών πελατών στα μοντέλα που ετοίμαζε η Skoda: το Skoda Roomster MPV και το πρώτο SUV της μάρκας, το δημοφιλές Skoda Yeti.

Το κίτρινο Skoda Joyster, ένα τρίθυρο hatchback που βρέθηκε στην έκθεση του Παρισιού το 2006, παρέμεινε τίποτα άλλο από ένα όνειρο. Το ίδιο συνέβη και με το γειτονικό μοντέλο του Joyster στο μουσείο, το concept αυτοκίνητο Skoda Vision C, που έλαβε το πράσινο φως και οι σχεδιαστές της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας το χρησιμοποίησαν για να δοκιμάσουν μια άλλη σχεδίαση, η οποία τελικά κόσμησε το Superb τρίτης γενιάς.

 

Στο ίδιο δωμάτιο, κάποιος μπορεί να βρει αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στο motorsport. Τα βλέμματα τραβάει το παλιότερο αυτοκίνητο για πίστες, το Skoda SUPERSPORT του 1950 σε σχήμα πούρου που βασίζεται στο S 1101/1102 "Tudor". Η στιβαρή μηχανική του βάση έρχεται σε αντίθεση με το γειτονικό ζευγάρι μονοθέσιων της Formula 3 του 1965 και του 1966, που μοιράζονται την τροποποιημένη τεχνολογία του σεντάν Skoda 1000 MB.

Μετά τα κομψά μονοθέσια της Formula 3, το υποτυπώδες κίτρινο Skoda BUGGY παρουσιάζει μια εντυπωσιακή αντίθεση. Βασισμένο στη σειρά S 100/110 L, το BUGGY κέρδισε το πρώτο του εγχώριο πρωτάθλημα το 1971, λαμβάνοντας και τις δύο κατηγορίες 1.000 cm3 και 1.150 cm3. Η τροποποιημένη πλατφόρμα πλαισίου έφερε ένα μινιμαλιστικό σώμα με roll bar. H Skoda αποχαιρέτησε το autocross κατά τη διάρκεια της σεζόν του 1972.

 

Skoda Museum

 

Το Skoda SPIDER I ήταν ένα πρωτότυπο που κατασκευάστηκε το 1972 για αγώνες σιρκουί και αναβάσεις. Στην πρώτη του σεζόν, ο Jaroslav Bobek κέρδισε με το SPIDER I το πρωτάθλημα της κατηγορίας Β5. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1771 cm3 της σειράς 720 απέδιδε 154 ίππους που, χάριν στο αεροδυναμικό αμάξωμά του, του επέτρεψαν να φτάσει την ταχύτητα των 220 km/h. Αλλά μόνο ένα Skoda SPIDER I φτιάχτηκε. Αντίθετα, το Skoda 120 S sedan έγινε αρκετά διαδεδομένο και χρησιμοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία τόσο από την εργοστασιακή ομάδα όσο και από ιδιώτες οδηγούς.

Η σειρά με πίσω κινητήρα ολοκληρώνεται με το Skoda 130 LR που σχεδιάστηκε για το Group B, το οποίο ήταν από το 1985 έως το 1988. Πέτυχε μια σειρά από επιτυχίες, όπως στο Ράλι Ακρόπολις, το Ράλι RAC, το Ράλι με τις 1000 Λίμνες και άλλα. Η ανταγωνιστική έκδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα 1.295 cm3 με διπλά καρμπυρατέρ Weber απέδιδε έως και 136 ίππους  και το αμάξωμα έγινε ελαφρύτερο με τη χρήση αλουμινένιων καπό και πορτών και πλαστικών παραθύρων μεταξύ άλλων.

Από το 1989, η εργοστασιακή ομάδα χρησιμοποίησε το Skoda FAVORIT, μια σύγχρονη κατασκευή με εγκάρσια τοποθετημένο μπροστινό κινητήρα. Στη συνέχεια, η σκυτάλη δόθηκε στο Skoda FELICIA Kit Car 1 500 (1995-1997), το οποίο διέθετε στάνταρ μπλοκ κινητήρα 1,3 L για αγώνες αυτοκινήτου, αλλά ειδικό στροφαλοφόρο άξονα για διαδρομή εμβόλου 78 mm αντί 72 mm. Η ισχύς αυξήθηκε σταδιακά από 150 ίππους σε 166 ίππους το 1996. Με αυτό το αυτοκίνητο, η Skoda τερμάτισε τρίτη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1996 στην κατηγορία F2.

Μετά, η Skoda ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία, το WRC. Το Skoda OCTAVIA WRC (2001) που παρουσιάζεται στο Μουσείο Skoda είναι το αυθεντικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της ομάδας Schwarz – Hiemer από το Safari Rally Kenya 2001. Η τρίτη θέση ήταν ο καλύτερος τερματισμός της Skoda Motorsport σε αγώνα Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ μέχρι σήμερα. Το αυτοκίνητο είναι αξιοσημείωτο για την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος, το μπροστινό προστατευτικό πλαίσιο και την εισαγωγή αέρα που είναι τοποθετημένη στην οροφή για την αντιμετώπιση της αυξημένης σκόνης. Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας DOHC 1.999 cm3 αποδίδει 300 ίππους.

Ολοκληρώνουμε η περιήγηση με τον διάδοχο του OCTAVIA στο WRC, το Skoda FABIA WRC (2003). Αυτό το hatchback διέθετε έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1999 cm/και ζύγιζε 1.230 kg, ενώ η βελόνα του ταχύμετρου σταμάτουσε στα 250 km/h. Οδηγήθηκε από τους οδηγούς Auriol, Schwarz και Gardemeister τις σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ραλλυ το 2003 και το 2004. Στη συνέχεια μετατράπηκε στις προδιαγραφές Evo II και χρησιμοποιήθηκε από τη Skoda Motorsport σε δοκιμές.

 

Skoda Museum

 

Η πολύτιμη συλλογή του Μουσείου Skoda περιλαμβάνει πάνω από 340 εκθέματα, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αυτοκινήτου της εταιρείας, του LAURIN & KLEMENT VOITURETTE A. Το παλαιότερο έκθεμα είναι ένα ποδήλατο SLAVIA του 1899. Αλλά η ιστορία της συλλογής του μουσείου ξεκινά το 1968. Εκείνη την εποχή, υπήρχαν διαφημίσεις δημοσιευμένες στα μέσα ενημέρωσης προσφέροντας την αγορά ιστορικών οχημάτων L&K/Skoda. Τα επόμενα έξι χρόνια συγκεντρώθηκαν περίπου 60 εκθέματα, ο πυρήνας της τρέχουσας συλλογής. Η συλλογή περιλάμβανε μοναδικά αντικείμενα, όπως το μοναδικό παράδειγμα της αεροδυναμικής ŠKODA 935 (1935) που κατασκευάστηκε ποτέ. Η συλλογή σταδιακά επεκτάθηκε και τα επόμενα χρόνια, φυσικά.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, το κοινό μπορούσε να μάθει για την ιστορία της Skoda στον εκθεσιακό χώρο του Mladá Boleslav. Αλλά η παρουσίαση των εμπνευσμένων παραδόσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας ανέβηκε σε άλλο επίπεδο με την προσαρμογή ενός τριώροφου κτιρίου που ήταν μέρος του εργοστασιακού συγκροτήματος που κατασκευάστηκε το 1898-1912. Μέχρι τότε σε αυτό το κτίριο κατασκευάζονταν σταθερές μηχανές καύσης Brons, εξ ου και η δημοφιλής ονομασία του κτιρίου «Bronzák».

 

Skoda Museum

 

Το Μουσείο της Skoda άνοιξε τις πόρτες του στις 22 Σεπτεμβρίου 1995 ως μέρος των εορτασμών για την 100η επέτειο της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια των πρώτων οκτώ ωρών, 25.000 επισκέπτες θαύμασαν τα 55 οχήματα που εκτίθενται. Το μουσείο περιελάμβανε επίσης αποθήκη με άλλα 130 οχήματα L&K/Skoda, εργαστήρια αποκατάστασης, τα αρχεία της εταιρείας και άλλα εξειδικευμένα τμήματα. Δημιουργήθηκε επίσης μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, μεγάλης χωρητικότητας L&K Forum και οι απαραίτητες εγκαταστάσεις για τους επισκέπτες.

Μετά από μια σημαντική αναβάθμιση, το Μουσείο Skoda άνοιξε ξανά στις 23 Νοεμβρίου 2012. Ο χώρος των 1.800 τετραγωνικών μέτρων ζωντανεύει πραγματικά την ιστορία της μάρκας χάριν στη διαδραστική φιλοσοφία του. Η κύρια έκθεση αποτελείται από τρία θεματικά μπλοκ: Παράδοση που τονίζει τις αξίες της μάρκας, Εξέλιξη που παρουσιάζει τη μεταμόρφωση της εκτεταμένης γκάμας οχημάτων και Precision που δείχνει πώς αποκαθίστανται ιστορικά εκθέματα στα παρακείμενα εξειδικευμένα εργαστήρια. Στη συνέχεια, μπορείτε να επισκεφθείτε τον παρακείμενο χώρο αποθήκευσης πρωτοτύπων και σπορ αυτοκινήτων ή να πάτε στη γενέτειρα του Ferdinand Porsche στο Liberec-Vratislavice nad Nisou.

 

Skoda Museum

dei.gr

 

honeybeeproductions.gr