Νέο χειριστήριο ελέγχου για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στα Peugeot 208 και 2008

Image
Peugeot
Συντάκτης
Newsroom

 

Η Peugeot ανακοίνωσε πως θα φέρει ένα νέο σύστημα ελέγχου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων σε δύο μοντέλα της, το 208 και το 2008.

Τα Peugeot 208 και 2008  θα είναι πλέον εξοπλισμένα με ένα νέο χειριστήριο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι κομψό, πιο εργονομικό και πιο εύκολο στη χρήση. Το νέο χειριστήριο αποτελείται από έναν κομψό μοχλό τέλεια ενσωματωμένο στην κεντρική κονσόλα. Αυτή η εξέλιξη του ελέγχου μετάδοσης δεν αφορά μόνο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων EAT8, αλλά και τα e-208 και e-2008 με 100% ηλεκτροκινητήρες.

Με αποδοτικό και μοντέρνο σχεδιασμό, το νέο χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων ελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα. Η ενσωμάτωση ταιριάζει απόλυτα στο περιβάλλον του PEUGEOT i-Cockpit® 3D των 208 και 2008, ένα λεπτό μείγμα τεχνολογίας και εργονομίας.

Συνδυάζοντας σατέν χρώμιο, μαύρο και ανθρακονήματα για το στήριγμα καρπού, τα υλικά που χρησιμοποιούνται αποπνέουν ποιότητα. Το φινίρισμα είναι από τα καλύτερα πρότυπα της αγοράς.

Για όλους τους κινητήρες, ηλεκτρικούς καθώς και κινητήρες εσωτερικής καύσης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό το νέο χειριστήριο επιτρέπει την επιλογή των διαφορετικών τρόπων λειτουργίας:

Reverse (R), που χρησιμοποιείται για την εμπλοκή της όπισθεν,

• Neutral (N), τοποθετεί το όχημα σε ουδέτερη θέση,

• Drive (D), επιλέγει αυτόματα τις 8 σχέσεις μετάδοσης ανάλογα με το στυλ οδήγησης, το προφίλ δρόμου και το φορτίο του οχήματος.

Δύο κουμπιά τηλεχειριστηρίου ολοκληρώνουν τις λειτουργίες:

Park (P), για να βάλετε το κιβώτιο ταχυτήτων στη θέση στάθμευσης,

• Για κινητήρες εσωτερικής καύσης, το πάτημα του κουμπιού Manual (M) σάς επιτρέπει να επιλέξετε χειροκίνητα την ταχύτητα που ενεργοποιείται χρησιμοποιώντας τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Για ηλεκτρικούς κινητήρες, το κουμπί Brake (B) ενεργοποιεί την αναγεννητική πέδηση.

Όποια λειτουργία είναι επιλεγμένη (R, N, D, P, M ή B), ανάβει μια ενδεικτική λυχνία για να σηματοδοτήσει την ενεργοποίησή της. Ο οδηγός μπορεί επίσης να υπολογίζει σε μια ένδειξη στον πίνακα οργάνων για το ποια λειτουργία  χρησιμοποιείται.

Όλες οι εκδόσεις 208 και 2008 που είναι εξοπλισμένες με αυτό το νέο χειριστήριο διαθέτουν ηλεκτρικό χειρόφρενο, το οποίο συνδυάζει την εξοικονόμηση χώρου με την άνεση και την ηρεμία στην καθημερινή οδήγηση.

 Στο e-208 και το e-2008, τα δύο 100% ηλεκτρικά μοντέλα, το κουμπί M (Manual) αντικαθίσταται από ένα πάτημα B (Brake), το οποίο αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση:

• Εάν η λειτουργία B δεν είναι ενεργοποιημένη, η επιβράδυνση είναι μέτρια όταν το πόδι αφήνει το πεντάλ του γκαζιού. Η αίσθηση της επιβράδυνσης είναι κοντά σε αυτή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

• Η επιβράδυνση αυξάνεται όταν είναι ενεργοποιημένο το "B", η επιβράδυνση μεγάλη όταν αφήνετε το πεντάλ του γκαζιού και η ανάκτηση ενέργειας είναι επίσης μεγαλύτερη.

Μια εξέλιξη στη λειτουργικότητα είναι ότι η λειτουργία πέδησης (B) παραμένει ενεργή ακόμα και μετά από ένα πάτημα του μοχλού (χωρίς να σταματήσει ο κινητήρας): δεν χρειάζεται πλέον να το ενεργοποιήσει ο οδηγός ξανά κατά την επανεκκίνηση, καθώς παραμένει ενεργό και διατηρεί τις ρυθμίσεις του οδηγού στη μνήμη.