To νέο Lotus Eletre [+φώτο]

Image
Lotus Eletre
Συντάκτης
Newsroom

 

Η Lotus παρουσίασε το νέο Eletre, το πρώτο ηλεκτρικό Hyper-SUV για τη γκάμα της μάρκας, το οποίο είναι διαθέσιμο προς πώληση από σήμερα.

Το Eletre είναι ένα τετρακίνητο SUV, έχει χωρητικότητα μπαταρίας πάνω από 100 kWh και με ιπποδύναμη που ξεκινάει από τα 600 hp. Ένας φορτιστής των 350 kWh μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία στα 400 χιλιόμετρα μέσα σε 20 λεπτά. Η μέγιστη αυτονομία του αυτοκινήτου είναι τα 600 χιλιόμετρα. Έρχεται επίσης με τη στάνταρ δυνατότητα να δέχεται φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW, η οποία, όπου είναι διαθέσιμη, μειώνει τον χρόνο σύνδεσης.

Το Eletre είναι χτισμένο σε μια ολοκαίνουργια ειδική αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων 800V με ενσωματωμένο σύστημα διανομής ισχύος υψηλής τάσης. Αυτή η αρχιτεκτονική χρησιμοποιεί αλουμίνιο και χάλυβα υψηλού εφελκυσμού για βέλτιστη δομική ακαμψία. Το επίπεδο πακέτο μπαταριών τύπου skateboard και οι ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται κοντά στο έδαφος για να δημιουργήσουν χαμηλό κέντρο βάρους και να εκπληρώσουν τη βασική δέσμευση της Lotus για εξαιρετική δυναμική απόδοση. Η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας παρέχει την καλύτερη δυνατή ισορροπία απόδοσης και αυτονομίας οδήγησης. Υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ο ένας κινεί τους μπροστινούς τροχούς και ο άλλος τους πίσω τροχούς. Ένα σύστημα ηλεκτρικής μετάδοσης κίνησης ενσωματώνει κάθε κινητήρα με έναν ελεγκτή και έναν μειωτήρα, έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό που κάνει τη μονάδα μικρότερη και ελαφρύτερη.

Κάθε Eletre έρχεται με εξαιρετική δυναμική, εξαιρετική άνεση και πραγματική απόδοση Lotus. Το αυτοκίνητο διαθέτει ανάρτηση πέντε συνδέσμων στο πίσω μέρος για βελτιστοποιημένη οδήγηση και χειρισμό, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ανάρτηση αέρα και συνεχή έλεγχο απόσβεσης (CDC). Ενεργό ύψος κύλισης, ενεργό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, ενεργή μπάρα κατά της κύλισης και φορέας ροπής μέσω της πέδησης είναι διαθέσιμα.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερις λειτουργίες οδήγησης, οι οποίες προσαρμόζουν το τιμόνι, τις ρυθμίσεις αποσβεστήρα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού. Οι λειτουργίες είναι Range, Tour, Sport, Off-Road και Individual και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Στο μπροστινό μέρος του Eletre, το πολύ αιχμηρό και ευκρινές μπροστινό άκρο αποκαλύπτει μια σαφή γενεαλογία με το Emira και το Evija. Ακριβώς πάνω από το μπροστινό άκρο βρίσκονται τα πολύ λεπτά και τεχνικά φωτιστικά συγκροτήματα που φιλοξενούν τα φώτα ημέρας και τα φλας. Οι κύριοι λαμπτήρες, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι με τεχνολογία matrix για να επιτρέπουν τη συνεχή χρήση της μεγάλης σκάλας χωρίς να επηρεάζεται η αντίθετη κυκλοφορία, βρίσκονται κάτω, σε εσοχή και μερικώς κρυμμένοι. Χαμηλότερα βρίσκεται η ενεργή μπροστινή μάσκα του Eletre, ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων τριγώνων που κυριαρχούν στο κεντρικό τμήμα. Πολύπλοκα σχεδιασμένα, παραμένουν κλειστά όταν το αυτοκίνητο είναι σε ηρεμία ή όταν υπάρχει ανάγκη να μειωθεί η αντίσταση κατά την οδήγηση. Ανοίγουν με ένα χαρακτηριστικό μοτίβο για να τροφοδοτήσουν αέρα στο ψυγείο, επιτρέποντας στο Eletre να «αναπνέει» όταν απαιτείται ψύξη των ηλεκτροκινητήρων, της μπαταρίας και των μπροστινών φρένων. Αυτό προσφέρει αεροδυναμικά οφέλη στο όχημα. Συνολικά, υπάρχει μια μοναδική αίσθηση ροής και μια κινητική ποιότητα στο μπροστινό μέρος του Eletre, το οποίο περιλαμβάνει επίσης έναν αναπτυσσόμενο αισθητήρα LIDAR τοποθετημένο στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Όλα τα μαύρα εξαρτήματα είναι φινιρισμένα σε ανθρακονήματα, ενώ τα πάνελ του αμαξώματος είναι από αλουμίνιο.

 

Lotus Eletre (front)

 

Στα πλάγια, είναι εμφανής η μυώδης εμφάνιση του Electre. Η έξοδος αέρα ακριβώς πίσω από τους μπροστινούς τροχούς καθορίζει το σμιλεμένο σχήμα των θυρών. Το ηλεκτρικά ανοιγόμενο κάλυμμα για τη θύρα φόρτισης είναι τοποθετημένο στην μπροστινή πτέρυγα, όπως και οι αναπτυσσόμενοι αισθητήρες LIDAR, ένας σε κάθε πλευρά. Η επιθετική κλίση του παρμπρίζ είναι ξεκάθαρα ορατή όταν το παρατηρεί κάποιος από τα πλάγια, με μια σχετικά στενή, γυάλινη περιοχή που λεπταίνει δραματικά στο πίσω μέρος. Αυτό οδηγεί σε μια μοναδική πλωτή κολόνα D, με χαραγμένη το σήμα Eletre και με μια καινοτόμο «λεπίδα αέρα» που βοηθά στη μείωση της οπισθέλκουσας.

Κάθε καθρέφτης αντικαθίσταται από μια ηλεκτρική οθόνη καθρέφτη οπισθοπορείας (ERMD), η οποία φιλοξενεί τρεις διαφορετικές κάμερες – μία για τον καθρέφτη οπισθοπορείας, μια δεύτερη για να βοηθάει τον οδηγό να βλέπει 360 μοίρες το αυτοκίνητο από ψηλά για να διευκολυνθεί στη στάθμευση και μια τρίτη που είναι μέρος των τεχνολογιών έξυπνης οδήγησης. Λειτουργεί παράλληλα με το σύστημα LIDAR του Eletre για να προσφέρει ικανότητα αυτόνομης οδήγησης. Το αυτοκίνητο διαθέτει ζάντες πέντε ακτίνων 23 ιντσώνμε ένθετα από ανθρακονήματα που βοηθούν στη ροή του αέρα και κεραμικά σύνθετα φρένα με δαγκάνες 10 εμβόλων.

 

Lotus Eletre (wheel)

 

Στο πίσω μέρος, κυριαρχεί η μοναδική «πλωτή» αεροτομή διαιρεμένης οροφής από ανθρακονήματα με πρόβολο, ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που παραπέμπει σε πτερύγια αγωνιστικών αυτοκινήτων. Με την αφαίρεση του κεντρικού τμήματος εξοικονομείται και επιτρέπει στον αισθητήρα LIDAR να ενσωματωθεί στο επάνω μέρος. Βελτιστοποιημένη για εξαιρετική αεροδυναμική, η αεροτομή οροφής διοχετεύει τη ροή του αέρα κάτω από το τζάμι και στην ενεργή αεροτομή της πίσω πόρτας, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα με την ταχύτητα. Διαθέτει τρεις διακριτές γωνίες ανάπτυξης, ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.

 

Lotus Eletre (rear)

 

Το Eletre πηγαίνει το εσωτερικό μέρος της Lotus σε ένα πρωτοφανές νέο επίπεδο. Ο προσανατολισμένος στην απόδοση και τεχνικός σχεδιασμός είναι οπτικά ελαφρύς, χρησιμοποιώντας υλικά εξαιρετικά υψηλής ποιότητας για να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία. Με τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα και μια σταθερή πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή προσθέτει μια φωτεινή και ευρύχωρη αίσθηση στην καμπίνα.

Η αειφορία ήταν το επίκεντρο της ομάδας σχεδιασμού, η οποία έχει συνεργαστεί με τον κορυφαίο προμηθευτή Kvadrat για τις επιλογές υλικών. Το εσωτερικό χρησιμοποιεί εξαιρετική αίσθηση και εξαιρετικά ανθεκτικές τεχνητές μικροΐνες στα κύρια σημεία επαφής και ένα προηγμένο ύφασμα από μαλλί στα καθίσματα. Είναι 50% ελαφρύτερο από το παραδοσιακό δέρμα, επιτρέποντας περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους. Τα σκληρά υλικά είναι ανθρακονήματα.

 

Lotus Eletre (seat)

 

Το πιλοτήριο που εστιάζεται στον οδηγό και η ψηλή κεντρική κονσόλα είναι εμπνευσμένα από το Lotus Emira και το Evija. Η επίστρωση υλικών και υφών δημιουργεί μια πραγματικά premium αίσθηση.

Υπάρχει πληθώρα πρακτικών αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα του Eletre. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει ένα δίσκο αποθήκευσης με ασύρματη φόρτιση για κινητά τηλέφωνα, καθώς και δύο ποτηροθήκες διαφορετικών μεγεθών. Η έξυπνη σχεδίαση συνεχίζεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με χώρο στις πόρτες και ανάμεσα στα δύο καθίσματα. Υπάρχει μια οθόνη αφής εννέα ιντσών για infotainment, με έναν δίσκο ασύρματης φόρτισης από κάτω.

Κάτω από τον πίνακα οργάνων, ένα φως διασχίζει την καμπίνα που διευρύνεται σε κάθε άκρο για να δημιουργήσει τους αεραγωγούς. Το φως είναι κάτι παραπάνω από διακοσμητικό και αποτελεί μέρος της ανθρώπινης μηχανής διεπαφής (HMI). Αλλάζει χρώμα για να επικοινωνεί με τους επιβάτες, για παράδειγμα, εάν ληφθεί μια τηλεφωνική κλήση, εάν αλλάξει η θερμοκρασία καμπίνας ή για να αντικατοπτρίζει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος.

Μπροστά από τον οδηγό, το ταμπλό οργάνων έχει μειωθεί σε μια λεπτή λωρίδα ύψους μικρότερου των 30 mm για να επικοινωνεί βασικές πληροφορίες για το όχημα και το ταξίδι. Επαναλαμβάνεται στην πλευρά του συνοδηγού, όπου μπορούν να εμφανιστούν διάφορες πληροφορίες, για παράδειγμα, επιλογή μουσικής ή κοντινά σημεία ενδιαφέροντος. Μεταξύ των δύο είναι η πιο πρόσφατη τεχνολογία οθόνης αφής OLED, μια οριζόντια διεπαφή 15,1 ιντσών που παρέχει πρόσβαση στο προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου. Διπλώνει αυτόματα όταν δεν απαιτείται. Οι πληροφορίες μπορούν επίσης να εμφανίζονται στον οδηγό μέσω μιας head-up display που διαθέτει τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR), η οποία είναι στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

 

Lotus Eletre (cockpit)

 

Η τεχνική εμφάνιση, το συμπαγές μέγεθος και η premium αίσθηση του τιμονιού προσφέρουν μέγιστη άνεση, απόδοση και χρηστικότητα. Οπτικά ελαφρύ, φιλοξενεί διακόπτες για το προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Τόσο αυτό όσο και το κάθισμα του οδηγού μετακινούνται προς τα πίσω για να δημιουργήσουν περισσότερο χώρο για είσοδο και έξοδο, επιστρέφοντας στην προκαθορισμένη θέση καθώς η πόρτα είναι κλειστή. Το στάνταρ ηχοσύστημα του αυτοκινήτου παρέχεται από τη διάσημη βρετανική μάρκα KEF. Ονομάζεται KEF Premium και είναι μια εγκατάσταση 15 ηχείων 1.380 watt με τεχνολογία Uni-QTM και ήχου surround. Καλύπτει ολόκληρο το φάσμα μεσαίας και υψηλής συχνότητας ήχου από ένα μόνο σημείο στο χώρο, παρέχοντας μια πιο συνεκτική, υπερρεαλιστική εμπειρία ήχου.

 

Lotus Eletre (steering wheel)

 

Οι πελάτες μπορούν να αναβαθμίσουν στο KEF Reference, ένα σύστημα 23 ηχείων 2.160 watt με τεχνολογία Uni-Q και 3D surround ήχο. Το KEF Reference διαθέτει επίσης το Uni-CoreTM, μια πρωτοποριακή νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό ηχείων και υπογούφερ, και το Eletre σηματοδοτεί το ντεμπούτο του στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Χρησιμοποιεί δύο προγράμματα με ομόκεντρα διατεταγμένα και επικαλυπτόμενα πηνία φωνής που κινούνται από έναν μόνο κινητήρα. Αυτό επιτρέπει την απόδοση υψηλού επιπέδου, ενώ μειώνει σημαντικά την ένταση του υπογούφερ ή του ηχείου. Τόσο το KEF Premium όσο και το KEF Reference διαθέτουν μερικώς εκτεθειμένα ηχεία στις πόρτες, μια πολύ τεχνική εκτέλεση και όμορφο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό.

Στον πυρήνα του UI/UX του Eletre βρίσκεται το χαρακτηριστικό της απλότητας, το οποίο πραγματοποιείται μέσω τριών πυλώνων. Το πρώτο είναι «ελαφρύ», ένα όνομα που δίνεται τόσο στα στοιχεία του συστήματος όσο και στην εμπειρία. Για παράδειγμα, με τρία αγγίγματα της κύριας οθόνης οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στο 95% της λειτουργικότητας του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος πυλώνας της «νοημοσύνης» σημαίνει ότι το σύστημα είναι ευέλικτο, δημιουργώντας ένα όχημα που είναι πλήρως προσαρμόσιμο μέσω του μενού ρυθμίσεων. Ο τελευταίος πυλώνας είναι «εμβυθιστικός», με προσεκτικά σχεδιασμένο και επιμελημένο περιεχόμενο και αλληλεπιδράσεις που ενθουσιάζουν και απασχολούν τους επιβάτες. Αυτό περιλαμβάνει τον τρισδιάστατο κόσμο στην οθόνη στον οποίο προβάλλεται το αυτοκίνητο, παρουσιάζοντας το Eletre ως ήρωα και υιοθετώντας εμπειρίες χρήστη από τον κόσμο του gaming και της τεχνολογίας κινητής τηλεφωνίας.

Το σύστημα LIDAR σημαίνει ότι το Eletre υποστηρίζει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω  λόγω του ήδη ενσωματωμένου υλικού. Περαιτέρω δυνατότητες του συστήματος αυτού μπορούν να προστεθούν μέσω ενημερώσεων λογισμικού OTA (Over The Air).

Το Eletre διατίθεται με Έξυπνο Προσαρμοζόμενο Cruise Control (ACC), Υποστήριξη Μετριασμού Μετωπικής Σύγκρουσης (CMSF), πληροφορίες για τα σήματα κυκλοφορίας, προειδοποίηση ανοιχτής πόρτας (DOW), συναγερμός οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (RCTA), Front Cross Traffic Alert (FCTA), Lane Change Assist (LCA), ανίχνευση παρουσίας παιδιών (CPD), Lane Keep Aid with Lane Departure Warning / Prevention (LKA+), φρένο έκτακτης ανάγκης κατά τη στάθμευση (PEB), υποστήριξη μετριασμού οπίσθιας σύγκρουσης (CMSR); και έκτακτη κλήση Διάσωσης (E-Call). Υπάρχουν σημεία αγκύρωσης παιδικού καθίσματος i-Size στα πίσω καθίσματα.

Η τελευταία τεχνολογία συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της συμβατότητας 5G, αποτελεί μέρος του πακέτου Eletre. Αυτό επιτρέπει τη συνεχή σύνδεση με το αυτοκίνητο μέσω της εφαρμογής smartphone, τις ενημερώσεις λογισμικού OTA και τη δυνατότητα στους πελάτες να αγοράζουν νέες λειτουργίες που ενεργοποιούνται μέσω λογισμικού καθώς αυτές γίνονται διαθέσιμες. Μια εφαρμογή smartphone για τους κατόχους Eletre θα περιλαμβάνει πρόσβαση σε αρχεία καταγραφής οδήγησης, κατάσταση οχήματος και φόρτισης, απομακρυσμένες λειτουργίες, υπηρεσίες τοποθεσίας και μια σειρά από άλλες λειτουργίες.

Το Lotus Eletre είναι τώρα διαθέσιμο προς πώλησε στην παγκόσμια αγορά με τις πρώτες παραδόσεις στους πελάτες να γίνονται το 2023 στην Κίνα, στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρώπη!

 

Lotus Eletre (side)