Εικοσιπέντε χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου Mercedes-Benz A-Class

Image
Mercedes-Benz A-Class
Συντάκτης
Newsroom

 

Η Mercedes-Benz λάνσαρε στην αγορά την A-Class πριν από 25 χρόνια, ένα πρακτικό αυτοκίνητο πόλης που κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις και τις καρδιές των αγοραστών.

Το Mercedes-Benz A-Class παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1997 και η παραγωγή του τελείωσε το 2005. Περισσότεροι από 1,1 εκατομμύριο αγοραστές έσπευσαν να αγοράσουν το εν λόγω μοντέλο της Mercedes-Benz εκείνο το χρονικό διάστημα. Η τελική μορφή της A-Class βασίστηκε πάνω στη γνώμη του κοινού για δύο εκθεσιακά μοντέλα, το Vision A 93 και το A, τα οποία παρουσιάστηκαν το 1993 και 1994 αντίστοιχα.

Με την παρουσίαση το 1997, η γερμανική μάρκα καθιερώνει επίσης μια επιτυχημένη παράδοση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η τρέχουσα A-Class της σειράς μοντέλων 177 είναι ήδη η τέταρτη γενιά του συμπαγούς επιβατικού αυτοκινήτου. Η πρώτη A-Class είναι ένας σημαντικός πρωταγωνιστής της πρωτοβουλίας της Mercedes στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

 

Mercedes-Benz A-Class

 

Η A-Class δεν είναι μόνο το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο Mercedes-Benz παραγωγής με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αλλά έθεσε επίσης υψηλά στάνταρ όσον αφορά την παθητική ασφάλεια στην κατηγορία του. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και οι άξονες βρίσκονται μπροστά και κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Η μπαταρία, το σύστημα εξάτμισης και το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι τοποθετημένα με ασφάλεια στο κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας DE 44 44 00 132 C1). Η ειδική κατασκευή του, αναφερόμενη ως σάντουιτς, προσφέρει επίσης στους επιβάτες υψηλό επίπεδο προστασίας σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις. Σε περίπτωση βίαιης μετωπικής σύγκρουσης, η μονάδα μετάδοσης κινητήρα, η οποία είναι τοποθετημένη υπό γωνία, γλιστράει κάτω από το χώρο επιβατών. Η παθητική ασφάλεια της A-Class φτάνει έτσι στο επίπεδο της Mercedes-Benz E-Class.

Ακολούθησε μια αναπάντεχη εξέλιξη λίγο μετά την έναρξη της παραγωγής τον Οκτώβριο του 1997: κατά τη διάρκεια μιας μη τυποποιημένης δοκιμής οδήγησης στη Σουηδία, μια A-Class ανατρέπεται. Η Mercedes-Benz ανταποκρίνεται εξοπλίζοντας όλα τα οχήματα της σειράς μοντέλων με το Electronic Stability System ESP® και το Automatic Brake Assist BAS ως στάνταρ. Επιπλέον, υπάρχει μια πιο σταθερή ρύθμιση ελατηρίου/αποσβεστήρα, που συμπληρώνεται από χαμήλωμα του αμαξώματος και ελαστικών μεγέθους 195/50 R 15 αντί της αρχικής διάστασης 175/65 R 15. Και τα 18.000 οχήματα που είχαν ήδη παραδοθεί μετατρέπονται χωρίς χρέωση για τους πελάτες. Με ESP®, BAS, αερόσακους και αερόσακους πλευρικής πρόσκρουσης στις μπροστινές πόρτες, εντατήρες ζωνών ασφαλείας και περιοριστές δύναμης ζώνης, η A-Class ήταν καλύτερα εξοπλισμένη από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην κατηγορία, ανοίγοντας το δρόμο για τη διάδοση αυτών των συστημάτων ασφαλείας σε ολόκληρη τη αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά σε μικρότερα οχήματα.

Λόγω του διπλού δαπέδου, οι επιβάτες της A-Class κάθονται σχετικά ψηλά. Αυτό διευκολύνει την είσοδο. Σε αυτό προστίθεται η ευρυχωρία ενός πεντάθυρου μεσαίου μεγέθους estate. Το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί ή να αφαιρεθεί. Ως προαιρετικό πρόσθετο, το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αφαιρεθεί με μερικά εύκολα βήματα. Συνολικά είναι δυνατές 72 διαφορετικές ρυθμίσεις καθισμάτων. Το επίπεδο δάπεδο του χώρου φόρτωσης και η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών σε συνδυασμό με ένα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης διευκολύνουν τη φόρτωση και εκφόρτωση αυτής της A-Class με χαρακτήρα minivan. Δημοφιλές πρόσθετο: η ασυνήθιστα μεγάλη συρόμενη οροφή με πηχάκια. Για πρώτη φορά σε μια μεγάλη σειρά Mercedes-Benz, τα μπροστινά φτερά είναι κατασκευασμένα από πλαστικό, όπως και η πίσω πόρτα. Το βάρος του οχήματος είναι μόνο 1.000 κιλά. Η A-Class που παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 2001 προσφέρει ακόμη περισσότερους εσωτερικούς χώρους με μεταξόνιο που εκτείνεται κατά 170 χιλιοστά.

 

Mercedes-Benz A-Class

 

Συνέστησε το σχεδιασμό μιας γενιάς νέων τετρακύλινδρων κινητήρων. Αρχικά, οι δύο βενζινοκινητήρες της σειράς μοντέλων M 166 θα προσφέρονταν στα μοντέλα A 140 και A 160. Οι πετρελαιοκινητήρες της σειράς OM 668 ακολούθησαν ήδη από το 1998. Με κατανάλωση καυσίμου 4,5 και 4,9 λίτρα αντίστοιχα, τα μοντέλα ντίζελ A 160 CDI και A 170 CDI ήταν ιδιαίτερα οικονομικά. Αυτοί οι κινητήρες turbo diesel ήταν από τους πρώτους που διέθεταν την τεχνολογία common-rail που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz μαζί με τη Bosch. Το φάσμα ισχύος των τεσσάρων κινητήρων κυμαινόταν αρχικά από 60 hp έως 102 hp. Το 1999, η A 190 με 125 hp έγινε η πιο ισχυρή A-Class, προτού η A 210 EVOLUTION με 140 hp και στοιχεία AMG κατακτήσει την πρώτη θέση στη σειρά μοντέλων το 2002. Φτάνει την τελική ταχύτητα των 203 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,2 δευτερόλεπτα.

Η τρίτη γενιά της σειράς 176 εμφανίζεται το 2012. Είναι πλήρως επανασχεδιασμένη και ακολουθεί μια διαφορετική, πιο σπορ φιλοσοφία με χαμηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος. Με αυτό αλλά και με τη δυναμική του σχεδίαση προσελκύει νέες ομάδες αγοραστών σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Κατασκευάζεται μέχρι το 2018. Στη συνέχεια, η Mercedes-Benz παρουσιάζει τη σειρά μοντέλων 177, η οποία από τότε βρίσκεται στην παραγωγή και με τη σειρά της παρουσίασε καινοτόμες ιδέες, π.χ. με την παγκόσμια πρεμιέρα του συστήματος πολυμέσων MBUX, και επίσης επιτυγχάνει ρεκόρ πωλήσεων.

 

Mercedes-Benz A-Class