Το Audi RS 3 χορεύει στον πάγο

Image
Audi RS 3
Συντάκτης
Newsroom

 

Το νέο Audi RS 3 δοκιμάστηκε σε δρόμους με χιόνι και πάγο και ο γερμανικός κολοσσός δημοσιοποίησε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς λειτουργεί το τετρακίνητο σύστημα κίνησης σε αυτές τις συνθήκες.

Το νέο Audi RS 3 διαθέτει ένα μενού, στο οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα δυναμικό σύστημα χειρισμού. Υπάρχουν επτά λειτουργίες διαθέσιμες: efficiency, comfort, auto, dynamic, RS Individual και δύο ειδικά προφίλ για το RS 3, το RS Performance για πίστα και το RS Torque Rear για χρήση σε κλειστούς δρόμους. Η τελευταία λειτουργία είναι η ρύθμιση που χρειάζεται κάποιος για να ντριφτάρει με το RS 3.

Το απολύτως απαραίτητο χαρακτηριστικό για το εν λόγω μοντέλο είναι το RS Torque Splitter, το οποίο αποτελεί μία από τις κορυφαίες καινοτομίες στο Audi RS 3. Αν και το σύστημα μετάδοσης quattro είναι πανομοιότυπο με το προηγούμενο μοντέλο ως προς τον πίσω άξονα, το διαφορικό του πίσω άξονα με ένα πακέτο συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων έχει πλέον αντικατασταθεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε κινητήριο άξονα. Αυτό επιτρέπει στο RS Torque Splitter να κατανέμει τη ροπή μετάδοσης κίνησης για τον πίσω άξονα μεταξύ των πίσω τροχών πλήρως μεταβλητά. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερη σταθερότητα, ιδιαίτερα σε βρεγμένο έδαφος, και βελτιωμένη ευελιξία στις γρήγορες στροφές.

 

Audi RS 3 (side)

 

Η ροπή που παρέχεται στο κιβώτιο ταχυτήτων από τον κινητήρα μετατρέπεται ανάλογα με την ταχύτητα που επιλέγεται και εφαρμόζεται στο διαφορικό της μετάδοσης κίνησης του μπροστινού άξονα ως συνολική ροπή μετάδοσης κίνησης. Από εκεί, η συνολική κινητήρια ροπή κατανέμεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω του διαφορικού του μπροστινού άξονα και, όταν οι συμπλέκτες του RS Torque Splitter είναι κλειστοί, στον πίσω άξονα μέσω της γωνιακής μετάδοσης και του άξονα Cardan.

Ο άξονας Cardan συνδέεται απευθείας με το RS Torque Splitter χωρίς γρανάζι μετάδοσης. Το κωνικό γρανάζι μεταφέρει τη ροπή για τον πίσω άξονα στο δακτυλιοειδές γρανάζι της μετάδοσης κίνησης του πίσω άξονα. Εάν ένας μπροστινός τροχός γλιστρήσει, η ροπή που απελευθερώνεται ως αποτέλεσμα μπορεί να κατανεμηθεί στον έναν τροχό ή και στους δύο τροχούς στον πίσω άξονα. Το μέγιστο 50% της κινητήριας δύναμης μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Η λειτουργία RS Torque Rear, σχεδιασμένη ειδικά για κλειστούς δρόμους, προκαλεί σημαντική υπερστροφή μεταφέροντας όλη τη ροπή κίνησης προς τα πίσω στον εξωτερικό τροχό.

Το ντριφτάρισμα και η σπορ οδήγηση με πλευρική δυναμική προσφέρουν απίστευτη διασκέδαση, ειδικά όταν ο πεντακύλινδρος κινητήρας με υπερσυμπιεστή βγάζει 400 PS μαζί με τα κεραμικά φρένα και την σπορ ανάρτηση RS.

 

Audi RS 3 (rear)