Το πρωτότυπο Mercedes-Benz VISION EQXX με τεχνητή νοημοσύνη και αυτοματοποιημένη οδήγηση

Image
Mercedes-Benz VISION EQXX
Συντάκτης
Newsroom

 

Η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητο με τεχνητή νοημοσύνη και αυτοματοποιημένη οδήγηση, το VISION EQXX, και έγινε η πρώτη μάρκα παγκοσμίως που πήρε την έγκριση να δοκιμάσει αυτά τα δύο συστήματα σε δημόσιους δρόμους.

Το Mercedes-Benz VISION EQXX δεν είναι μόνο ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ηλεκτροκίνηση και καταδεικνύει τη βιωσιμότητα, αλλά τονίζει και την ουσία του οδικού ταξιδιού.

Με περισσότερο από ένα χιλιόμετρο ηλεκτρικής αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση και με λιγότερο από 10kWh/100 Km κατανάλωση ενέργειας, το VISION EQXX αποτελεί το σχέδιο για το μέλλον της αποδοτικότητας. Πέρα από τα εξαιρετικά επιτεύγματα του εξαιρετικά προηγμένου συστήματος μετάδοσης κίνησης, του παγκόσμιου συντελεστή οπισθέλκουσας 0,17 και της ελαφριάς βιονικής σχεδίασης, το VISION EQXX είναι επίσης ένα masterclass σε μια ριζικά νέα προσέγγιση που βασίζεται στο λογισμικό στο UI/UX. Μια μηχανή παιχνιδιών ανεβάζει τα γραφικά διεπαφής χρήστη σε ένα εντελώς νέο επίπεδο ψηφιακής πολυτέλειας. Η διεπαφή χρήστη δείχνει πώς τα γραφικά σε πραγματικό χρόνο ανοίγουν εντελώς νέες ψηφιακές δυνατότητες αντιδρώντας άμεσα στις ανάγκες του οδηγού και φέρνοντας τον πραγματικό κόσμο στο όχημα. Αυτή η συγχώνευση ανθρώπινης μηχανής δημιουργεί μια πραγματική συνεργασία μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού. Αυτή η ολοένα και πιο απρόσκοπτη σχέση διευκολύνεται περαιτέρω με τη διαισθητική αλληλεπίδραση μέσω της εξαιρετικά αποτελεσματικής αλλά και οπτικά εντυπωσιακής μονοκόμματης οθόνης. Εν τω μεταξύ, μέσω της μηχανικής μάθησης, μια πιο χαρακτηριστική, συναισθηματική φωνή για το «Hey Mercedes» τοποθετεί τη συζήτηση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου σε ένα εντελώς νέο και πιο φυσικό επίπεδο.

 

Mercedes-Benz VISION EQXX

 

Το VISION EQXX προσφέρει απτή πολυτέλεια μέσω βιώσιμων υλικών. Περιλαμβάνονται εναλλακτικές λύσεις δέρματος που προέρχονται από κάκτους και δομή που μοιάζει με ρίζα των μανιταριών. Το VISION EQXX προσφέρει επίσης απτή πολυτέλεια μέσω της βιωσιμότητας που δεν αποτελεί μέρος της διεπαφής με τον πελάτη, με ανακυκλωμένα και χαμηλής περιεκτικότητας σε CO2 υλικά σε δομικά εξαρτήματα καθώς και μια προσέγγιση βιονικής μηχανικής που ελαχιστοποιεί το βάρος και εξοικονομεί πόρους.

Επίσης, το εν λόγω αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα DRIVE PILOT, ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα που εξέλιξε η Mercedes. Το DRIVE PILOT βασίζεται στους αισθητήρες surround του Πακέτου Υποστήριξης Οδήγησης και περιλαμβάνει πρόσθετους αισθητήρες που η Mercedes-Benz θεωρεί απαραίτητους για ασφαλή αυτοματοποιημένη οδήγηση υπό όρους. Αυτά περιλαμβάνουν το LiDAR, καθώς και μια κάμερα στο πίσω παράθυρο και μικρόφωνα, ειδικά για την ανίχνευση μπλε φώτων και άλλων σημάτων από οχήματα έκτακτης ανάγκης. Υπάρχει επίσης ένας αισθητήρας στον τροχό.

 Εκτός από τα δεδομένα αισθητήρα, το DRIVE PILOT λαμβάνει πληροφορίες για τη γεωμετρία του δρόμου, το προφίλ διαδρομής, τα σήματα κυκλοφορίας και τα ασυνήθιστα κυκλοφοριακά συμβάντα (π.χ. ατυχήματα ή οδικά έργα) από έναν ψηφιακό χάρτη HD, ο οποίος παρέχει τρισδιάστατη εικόνα δρόμου και περιβάλλοντος. Τα δεδομένα χάρτη αποθηκεύονται σε κέντρα δεδομένων υποστήριξης και ενημερώνονται συνεχώς. Κάθε όχημα αποθηκεύει επίσης μια εικόνα αυτών των πληροφοριών χάρτη, συγκρίνοντάς τη συνεχώς με τα δεδομένα υποστήριξης και ενημερώνοντας το τοπικό σύνολο δεδομένων εάν είναι απαραίτητο. Ο χάρτης HD προσφέρει έτσι σταθερή τοποθέτηση μέσω αναπαράστασης του περιβάλλοντος, ανεξάρτητα από παράγοντες, όπως σκιές ή ένας βρώμικος αισθητήρας. Αυτός ο χάρτης υψηλής ακρίβειας διαφέρει από τους χάρτες για συσκευές πλοήγησης λόγω της μεγαλύτερης ακρίβειάς του σε εκατοστά και όχι μέτρα.

Εκτός από το DRIVE PILTO, διαθέτει το σύστημα INTELLIGENT PARK PILOT, το οποίο είναι σε επίπεδο 4 SAE στο παρκάρισμα. Το όραμα βασίζεται στην ιδέα ότι ο οδηγός σταθμεύει το όχημα σε καθορισμένο χώρο σε πολυώροφο χώρο στάθμευσης και ξεκινά τη διαδικασία στάθμευσης μέσω μιας εφαρμογής smartphone. Εάν η εφαρμογή επιβεβαιώσει ότι τον έλεγχο του οχήματος τον έχει αναλάβει η υποδομή Automated Valet Parking, τότε ο οδηγός μπορεί να εγκαταλείψει το χώρο στάθμευσης. Στη συνέχεια, το όχημα ξεκινά αυτόματα και οδηγεί στην δεσμευμένη θέση στάθμευσης καθοδηγούμενη από τους αισθητήρες στο χώρο στάθμευσης. Σταματάει μπροστά από τυχόν εμπόδια, όπως πεζούς ή άλλα οχήματα.

Στα τέλη Απριλίου, η Mercedes-Benz θα αποδείξει τις πραγματικές δυνατότητες αυτού του οραματικού οχήματος με οδήγηση μεγάλων αποστάσεων σε ανοιχτούς δρόμους.

 

Mercedes-Benz VISION EQXX (rear)