Εβδομήντα χρόνια Mercedes-Benz SL

Image
Mercedes-Benz SL
Συντάκτης
Newsroom

 

H Mercedes-Benz γιορτάζει τα εβδομήντα χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου SL, η παραγωγή του οποίου συνεχίζεται ακόμα και σήμερα από την Mercedes-AMG.

Η συντομογραφία SL σημαίνει «super-light» και επομένως σπορ οδήγηση, καθώς από το αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο 300 SL ( W 194) του 1952 φτάνουμε στο πιο πρόσφατο SL της σειράς μοντέλων 232 από τη μάρκα σπορ αυτοκινήτων και επιδόσεων Mercedes-AMG. Το προγονικό W 194 παραμένει σήμα κατατεθέν για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και μεταφέρει μια σημαντική αξία της μάρκας Mercedes-Benz, καθώς θεωρείται ως ο παλαιότερος κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο γερμανικός κολοσσός ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για πολλά χρόνια  και έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία.

Στις 12 Μαρτίου 1952, η Mercedes-Benz παρουσίασε το 300 SL (W 194), ένα αμιγώς αγωνιστικό αυτοκίνητο. Με αυτό, η μάρκα κέρδισε τέσσερις στους πέντε αγώνες της σεζόν: τους αγώνες σπορ αυτοκινήτων στη Βέρνη (τριπλή νίκη) και στο Nürburgring (τετραπλή νίκη), το 24 Hours of Le Mans (διπλή νίκη) και το III Carrera Panamericana στο Μεξικό (διπλή νίκη). Στο Mille Miglia, που ήταν ο πρώτος αγώνας εκείνη την εποχή, τερμάτισε στη δεύτερη και τέταρτη θέση. Για τη σεζόν του 1953, κατασκευάστηκε το πρωτότυπο αγωνιστικού σπορ αυτοκινήτου W 194/11. Δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά λόγω των προετοιμασιών για την είσοδο στη Formula 1, αλλά αντιπροσώπευε ένα σημαντικό τεχνικό βήμα στο δρόμο προς τα αγωνιστικά αυτοκίνητα (W 196 R) και τα αγωνιστικά σπορ αυτοκίνητα (W 196 S) το 1954 και το 1955.

 

Mercedes-Benz 300 SL

 

Οι εκκλήσεις για ένα μοντέλο παραγωγής του επιτυχημένου αγωνιστικού αυτοκινήτου ήταν πολλές. Η Mercedes-Benz αντέδρασε σε αυτές τις εκκλήσεις και παρουσίασε το 300 SL Coupé (W 198), το θρυλικό σπορ αυτοκίνητο «Gullwing», ήδη από το 1954. Μόνο 1.400 μονάδες από το πολυπόθητο σπορ αυτοκίνητο με τις χαρακτηριστικές πόρτες αναρτημένες στην οροφή λόγω του roll cage , είχαν κατασκευαστεί. Σήμερα, αυτά τα κλασικά πετυχαίνουν τιμές που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο ευρώ.

 

Mercedes-Benz 300 SL Coupe

 

Το 1954, ταυτόχρονα με το «Gullwing», η μάρκα παρουσίασε το Mercedes-Benz 190 SL, σχεδιασμένο ως ένα κομψό σπορ αυτοκίνητο. Μαζί με το 300 SL, το Roadster, το οποίο επίσης φαινόταν πολύ σπορ εξωτερικά, ήταν ένα όχημα που πρόσφερε ολοκληρωμένη άνεση ακόμη και για μεγάλα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες.

 

Mercedes-Benz 190 SL

 

Το 1957, το 300 SL Roadster (W 198) ακολούθησε το «Gullwing» Coupé. Όπως και ο προκάτοχός του, αυτό το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Maximilian E. Hoffmann. Σε τεχνικούς όρους, το Roadster αντιστοιχεί σε μεγάλο βαθμό στο Coupé. Ωστόσο, τροποποιώντας τα πλευρικά μέρη του roll cage, το ύψος εισόδου θα μπορούσε πλέον να μειωθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορούν να προστεθούν κανονικές μπροστινές αρθρωτές πόρτες.

 

Mercedes-Benz 300 SL Roadster

 

Το 1963, το 230 SL (W 113) αντικατέστησε το 300 SL Roadster και το 190 SL. Εντυπωσίασε με τον σπορ χαρακτήρα, την άνεση και την ασφάλεια. Η προαιρετική σκληρή οροφή με τα ψηλά παράθυρά της και η κοίλη οροφή που υποστηρίζεται από στενούς πυλώνες θύμιζε κτίρια ασιατικών ναών, που γρήγορα το συγκεκριμένο μοντέλο κέρδισε το προσωνύμιο «Παγόδα».

 

Mercedes-Benz 230 SL

 

Τα μοντέλα SL της σειράς μοντέλων R 107 έκαναν το ντεμπούτο τους την άνοιξη του 1971. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Mercedes-Benz SL, χρησιμοποιήθηκαν οκτακύλινδροι κινητήρες στα μοντέλα 350 SL και 450 SL. Το 1974, ακολούθησε το 280 SL με εξακύλινδρο κινητήρα. Η σειρά μοντέλων απέπνεε κομψότητα και στιβαρότητα. Η απόδοση σύγκρουσης αυτού του διθέσιου αυτοκινήτου με ανοιχτή οροφή ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του. Το R 107 κατασκευάστηκε για 18 χρόνια, ρεκόρ για την εποχή εκείνη!

 

Mercedes-Benz R 107

 

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1989, η Mercedes-Benz παρουσίασε την επόμενη γενιά, το SL της σειράς μοντέλων R 129. Το αυτόματο roll bar, το οποίο ξεπροβάλλει σε μόλις 0,3 δευτερόλεπτα ακόμη και με κλειστή την σκληρή οροφή, ήταν χαρακτηριστικό της μάρκας. Με αυτό το όχημα, τα ασημένια βέλη τράβηξαν όλα τα βλέμματα πάνω τους: η παραγωγική ικανότητα σύντομα αντιμετώπιζε δυσκολίες. Μάλιστα, ορισμένοι πελάτες δέχτηκαν να περιμένουν πολλά χρόνια μέχρι να πάρουν στα χέρια τους το συγκεκριμένο SL. Τα δωδεκακύλινδρα κορυφαία μοντέλα της γκάμας, τα SL 600 με 394 hp και SL 73 AMG με κινητήρα V12 7,3 λίτρων και με 525 hp, είναι θρυλικά.

 

Mercedes-Benz R 129

 

Το 2001 έκανε το ντεμπούτο της η επόμενη γενιά SL με τον κωδικό R 230. Η πιο εντυπωσιακή καινοτομία του ήταν η αναδιπλούμενη οροφή Vario από χάλυβα: για πρώτη φορά στην ιστορία της Mercedes-Benz SL, επέτρεψε ένα ανοιχτό αυτοκίνητο και ένα κουπέ σε ένα. Η σχεδίαση της σειράς μοντέλων R 230 συνδύαζε την παράδοση και το μέλλον με εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Η εμπλοκή της AMG αυξήθηκε σημαντικά σε αυτή τη γενιά SL: σχεδόν το ένα τρίτο όλων των R 230 είχαν κινητήρες AMG. Η κορυφή της γκάμας ήταν η σειρά SL 65 AMG Black Series με ισχύ 670 hp.

 

Mercedes-Benz R 230

 

Τον Ιανουάριο του 2012, για να σηματοδοτήσει τα 60ά γενέθλια της SL, η σειρά μοντέλων R 231 παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής στο Ντιτρόιτ. Ένας από τους στόχους του νέου σχεδιασμού ήταν η μείωση του βάρους του σπορ αυτοκινήτου μέσω πολλών μέτρων. Διατίθεται κατόπιν παραγγελίας: MAGIC SKY CONTROL,  γυάλινη οροφή με ρυθμιζόμενη απόχρωση και διαφάνεια.

 

Mercedes-Benz R 231

 

Το νέο Mercedes-AMG SL (R 232) είναι η τελευταία επανέκδοση ενός θρύλου. Η μάρκα σπορ αυτοκινήτων και επιδόσεων παρουσίασε το συγκεκριμένο μοντέλο το 2021. Με κλασική μαλακή οροφή και σπορ χαρακτήρα, ταιριάζει άψογα στη λαμπρή ιστορία του SL. Ταυτόχρονα, το πολυτελές Roadster είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για καθημερινή χρήση και καταβάλλει για πρώτη φορά τη δύναμή του στο δρόμο με τετρακίνηση. Ο ολοκληρωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός περιλαμβάνει χαρακτηριστικά, όπως η ανάρτηση AMG ACTIVE RIDE CONTROL με ενεργή σταθεροποίηση ολίσθησης, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, το προαιρετικά διαθέσιμο κεραμικό σύστημα σύνθετων φρένων υψηλής απόδοσης AMG ή το τυπικό DIGITAL LIGHT με λειτουργία προβολής. Το λανσάρισμα στην αγορά ξεκινά με δύο μοντέλα που διαθέτουν κινητήρες AMG V8 biturbo.

 

Mercedes-AMG SL R 232

 

Mercedes-Benz SL
Από αριστερά προς τα δεξιά: Mercedes-Benz 300 SL Coupe, Mercedes-Benz 280 SL Pagoda και Mercedes-Benz 300 SL Roadster