Το νέο Aston Martin V12 Vantage [+φώτο]
Η Aston Martin παρουσίασε το ολοκαίνουριο V12 Vantage, το οποίο θα παραχθεί μόνο σε 333 μοντέλα και θα αποτελέσει την τελευταία γενιά του εν λόγω μοντέλου.
Το νέο Aston Martin V12 Vantage θα είναι το πιο γρήγορο και το δυνατό από άποψη απόδοσης σε σύγκριση με τους προκατόχους του. Κάτω από το καπό του, κρύβεται ένας κινητήρας V12[S1] των 5,2 λίτρων, ο οποίος έχει ιπποδύναμη 700 PS στις 6.500 στροφές και ροπή 753 Nm στις 1.800-6.000 στροφές. Ο χρόνος που απαιτείται να πιάσει τα 100 Km/h από στάση είναι μόλις 3,4 δευτερόλεπτα και αυτό οφείλεται χάριν στο μειωμένο βάρος που διαθέτει.
Η εξοικονόμηση βάρους οφείλεται στον μπροστινό προφυλακτήρα από ανθρακονήματα, το καπό, τα μπροστινά φτερά και τα πλαϊνά μαρσπιέ, τον πίσω προφυλακτήρα, την ελαφριά μπαταρία και ένα ειδικό σύστημα εξάτμισης διπλού εξόδου, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο. Ρυθμισμένο έτσι ώστε το V12 Vantage να έχει ήχο που ταιριάζει με την εμφάνιση και τις επιδόσεις του, αυτό το νέο σύστημα εξάτμισης είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ ανοξείδωτο χάλυβα 1 mm, εξοικονομώντας περίπου 7,2 κιλά σε σύγκριση με το σύστημα που τοποθετείται στο Vantage.
Η ισχύς τροφοδοτείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οχτώ σχέσεων ZF και ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο βρίσκεται στο πίσω μέρος. Το V12 Vantage λαμβάνει μια μοναδική βαθμονόμηση κιβωτίου ταχυτήτων για να βελτιώσει τις αλλαγές ταχυτήτων και την αλληλεπίδραση με τον οδηγό, με γνώσεις που λαμβάνονται από τα μοντέλα V12 Speedster και Vantage F1® Edition. Αυτό το ειδικά βαθμονομημένο λογισμικό προσφέρει ένα επίπεδο βελτίωσης και χρηστικότητας αλλαγής ταχυτήτων που ξεπερνά αυτό που παρατηρείται στα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Το προσαρμοστικό λογισμικό του κιβωτίου ταχυτήτων έχει σχεδιαστεί για να μετράει τις συνθήκες στις οποίες λειτουργεί το αυτοκίνητο, μαζί με τις απαιτήσεις του οδηγού, για να διασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται στη σωστή ταχύτητα τη σωστή στιγμή παρέχοντας μια πραγματικά συνδεδεμένη οδηγική εμπειρία.
Tο νέο V12 Vantage επικεντρώνεται στην παροχή μιας δυναμικής οδηγικής εμπειρίας που συμπληρώνει την αδιαμφισβήτητη απόδοση και τον χαρακτήρα του κινητήρα του, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι ο οδηγός παραμένει πραγματικά στο επίκεντρο της οδηγικής εμπειρίας. Για να επιτευχθεί αυτό, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ένα νέο προσαρμοζόμενο σύστημα ανάρτησης που περιλαμβάνει νέες ράβδους κατά της κύλισης, δακτυλίους, ελατήρια και αμορτισέρ.
Το V12 Vantage διαθέτει στάνταρ σύστημα Carbon Ceramic Braking (CCB) – εμπρός δίσκοι 410 mm x 38 mm με δαγκάνες 6 εμβόλων, ενώ πίσω συνδυάζονται δίσκοι 360 mm x 32 mm με δαγκάνες 4 εμβόλων.
Προσφέροντας αυξημένη απόδοση πέδησης, αυτοί οι δίσκοι CCB διατηρούν σταθερή απόδοση πέδησης σε υψηλές θερμοκρασίες και έχουν σχεδιαστεί για να αντιστέκονται στο ξεθώριασμα του φρένου σε θερμοκρασίες έως και 800 βαθμούς, βοηθώντας το V12 Vantage να απελευθερώσει πλήρως τις δυνατότητες απόδοσης του με μέγιστη εμπιστοσύνη οδηγού και με ακριβή έλεγχο. Αυτή η τεχνολογία CCB εξοικονομεί επίσης 23 κιλά βάρους σε σύγκριση με τα χαλύβδινα φρένα.
Ολοκληρώνοντας το δυναμικό πακέτο του V12 Vantage, είναι η επιλογή από δύο νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 21 ιντσών που προσφέρονται σε μαύρο σατινέ ή σατινέ μαύρο διαμάντι, καθώς και μια προαιρετική ελαφριά επιλογή διαθέσιμη σε Satin Black, η οποία εξοικονομεί επιπλέον 8 κιλά. Τα ελαστικά Michelin Pilot 4S υψηλών επιδόσεων – 275/35 R21 μπροστά και 315/30 R21 πίσω – είναι στάνταρ τοποθέτηση σε όλες τις ζάντες.
Το V12 Vantage διαθέτει εντυπωσιακή σωματική διάπλαση χάρη στο αμάξωμα που έχει διευρυνθεί κατά περίπου 40 χιλιοστά, το οποίο είναι καινούργιο για να φιλοξενήσει ένα πλαίσιο πλατιάς διαδρομής και είναι βελτιστοποιημένο για απόδοση στις στροφές και σταθερότητα. Χρησιμοποιώντας εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, αυτή η νέα σχεδίαση του αμαξώματος διαθέτει επίσης ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό πακέτο.
Για την παροχή αυξημένης ροής αέρα μέσω των ψύξης του κινητήρα, η μπροστινή μάσκα είναι 25% μεγαλύτερη. Επιπλέον, στο καπό έχει ενσωματωθεί ένας ξεχωριστός αεραγωγός κινητήρα ενισχύοντας την ψύξη. Η δυναμική σχεδίαση συνεχίζεται κατά μήκος του πλευρικού προφίλ με ένα νέο μονοκόμματο μαρσπιέ , το οποίο είναι εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στο πίσω μέρος, ένας νέος προφυλακτήρας με ενσωματωμένο διαχύτη διατηρεί την αεροδυναμική ισορροπία από μπροστά προς τα πίσω. Το κεντρικό κομμάτι αυτής της νέας σχεδίασης είναι η διπλή απόληξη εξάτμισης και το σύστημα εξάτμισης.
Στο εσωτερικό, το V12 Vantage διαθέτει καθίσματα Sports Plus, τα οποία είναι φτιαγμένα από δέρμα ημι-ανιλίνης. Υπάρχει επίσης ένα νέο κάθισμα από ανθρακονήματα με χειροκίνητη ρύθμιση 6 κατευθύνσεων και διατίθεται προαιρετικά. Το κάθισμα αυτό είναι εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και βελτιστοποιημένο για εξοικονόμηση 7,3 κιλών χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.
Ενισχύοντας περαιτέρω το εντυπωσιακό στυλ τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, κάθε V12 Vantage μπορεί να προσαρμοστεί ξεχωριστά μέσω της εξατομικευμένης υπηρεσίας εξατομίκευσης της μάρκας, Q by Aston Martin. Προσφέροντας μια ποικιλία μοναδικών επιλογών, οι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν ένα αληθινό εξατομικευμένο αυτοκίνητο.
Διατίθενται εντυπωσιακά εξωτερικά γραφικά και μια σειρά χρωμάτων, καθώς και μια επιλογή από χρωματιστές δαγκάνες φρένων και βαμμένα φινιρίσματα τροχών.
Οι επιλογές είναι εξίσου διακριτικές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα υφαντά δερμάτινα ή Alcantara καθίσματα, τα διακοσμητικά ένθετα και τα καντράν που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα μπορούν να χρωματιστούν με τρόπο που να ταιριάζει ή να έρχεται σε αντίθεση με το εξωτερικό σώμα.
Η παραγωγή του V12 Vantage πρόκειται να ξεκινήσει το 1ο τρίμηνο του 2022, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2022.