Σαράντα χρόνια από την κυκλοφορία του Citroen BX
Το 1982 ήταν η χρονιά λανσαρίσματος του Citroen BX, το οποίο ξεχώρισε εκείνη την εποχή για το στυλ του και τη σχεδίαση του.
Το Citroen BX λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στις 23 Σεπτεμβρίου 1982 κάτω από τον Πύργο του Άιφελ, ενώ επτά μέρες αργότερα εμφανίστηκε στην 69η Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και βρισκόταν στο κέντρο της έκθεσης Porte de Versailles. Κατασκευάστηκε κυρίως στο εργοστάσιο της Rennes La Janais της Βρεττάνης, το οποίο βρίσκεται στη Γαλλία, και στο εργοστάσιο της Vigo στην Ισπανία, ενώ συνολικά πουλήθηκαν περισσότερα από 2.300.000 αυτοκίνητα πριν η παραγωγή του BX σταματήσει τον Ιούνιο του 1994.
Η Citroen στράφηκε στον διάσημο Ιταλό κατασκευαστή αμαξωμάτων Bertone για να σχεδιάσει το αμάξωμα του BX. Ο σχεδιαστής Marcello Gandini πρότεινε τότε ένα πρωτότυπο σχήμα. Το Citroen BX ξεχώριζε στο αυτοκινητιστικό τοπίο της εποχής λόγω του αμαξώματος του και έγινε σήμα κατατεθέν του BX. Εξοπλισμένο με μια πόρτα για το χώρο αποσκευών, το BX είναι ένα χάτσμπακ μήκους 4,23 μέτρων που μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε επιβάτες με άνεση και διέθετε μια υδρο-πνευματική ανάρτηση σταθερού επιπέδου. Το ταμπλό ήταν εμπνευσμένο από το CX και διέθετε εμβληματικό εξοπλισμό, όπως δορυφορικά χειριστήρια και στις δύο πλευρές του τιμονιού και το στροφόμετρο με οπίσθιο φωτισμό. Διαθέτοντας ισχυρούς κινητήρες από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρησε (1360 κυβρικά με 62 άλογα και 72 άλογα, 1580 κυβικά με 90 άλογα), το BX ήταν εκπληκτικά δυναμικό. Ήταν καινοτόμο στη χρήση σύνθετων υλικών για εξαρτήματα όπως ο προφυλακτήρας, το καπό του πορτμπαγκάζ, το καπό και τα πάνελ, με βάρος μόλις 885 κιλά.
Τα 12 χρόνια του BX στην αγορά σημαδεύτηκαν από πολλές αλλαγές στο αμάξωμα (έκδοση estate, μεγάλη ανασχεδίαση, εταιρική έκδοση),στον εξοπλισμό (ηλιοροφή, κλιματισμός, ψηφιακά όργανα) και κινητήρες (ισχύς έως 160 bhp, ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μόνιμη κίνηση στους 4 τροχούς). Μια περιορισμένη σειρά 200 μονάδων της πολιτικής έκδοσης του αγωνιστικού αυτοκινήτου BX 4 TC group B (2141 cc με 200 hp και τελική ταχύτητα 220 km/h) ήταν ακόμη διαθέσιμη.
Το αυτοκίνητο υπεβλήθη σε μια μεγάλη ανανέωση το 1987 και ήταν διαθέσιμο με ένα απαλότερο εσωτερικό και ένα εντελώς καινούριο καντράν. Επίσης, το BX βγήκε σε πολλές ειδικές εκδόσεις συμπεριλαμβανομένων των Tonic Calanque, Image, Leader κ.α. Η ειδική έκδοση Digit προσέφερε ψηφιακό πάνελ οργάνων.
Το Citroen BX είναι ένα από τα παλιά αυτοκίνητα της γαλλικής μάρκας, το οποίο έγραψε ιστορία με τη σχεδίαση του και σίγουρα ξεχώρισε μεταξύ των ανταγωνιστών του.