To BMW iX5 Hydrogen δοκιμάζεται στον Αρκτικό Κύκλο
Το νέο BMW iX5 δοκιμάζεται σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών, οι οποίες αφορούσαν τον έλεγχο της αντοχής του σε αντίξοες συνθήκες.
Το πρόγραμμα αυτό ήταν μέρος των χειμερινών δοκιμών για το αυτοκίνητο πριν κυκλοφορήσει στο δρόμο και οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο κέντρο δοκιμών της BMW στο Arjeplog της Βόρειας Σουηδίας. Οι δοκιμές αυτές είχαν ως στόχο την επικύρωση σωστής λειτουργίας του συστήματος κυψελών καυσίμου, των δεξαμενών υδρογόνου, της μπαταρίας μέγιστης ισχύος και της κεντρικής μονάδας ελέγχου οχήματος και επιβεβαίωσαν ότι αυτή η επιλογή κίνησης χωρίς τις εκπομπές CO2 μπορεί να προσφέρει βιώσιμη οδηγική απόλαυση με υψηλά επίπεδα άνεσης και απεριόριστη απόδοση σε ακραίες θερμοκρασίες υπό το μηδέν.
Οι δοκιμές κοντά στον Αρκτικό Κύκλο πιέζουν το BMW Group να προχωρήσει στη διαδικασία βελτίωσης του BMW iX5 Hydrogen. Η εταιρεία θα παράξει μια μικρή σειρά του μοντέλου αργότερα μέσα στο έτος και δεσμεύεται επίσης να βοηθήσει στην επέκταση του δικτύου των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου.
Το σύστημα κίνησης στο BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς. Το υδρογόνο που χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές 700 bar κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, παράγοντας 170 άλογα. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μια μπαταρία ισχύος στο μείγμα. Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω ανάκτησης ενέργειας είτε από την κυψέλη καυσίμου. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η συνολική ιπποδύναμη των 374 hp είναι διαθέσιμη όταν ο οδηγός αποφασίσει να εξερευνήσει τα ανώτερα όρια των δυναμικών ικανοτήτων του αυτοκινήτου. Η μόνη εκπομπή που εκλύεται από την κυψέλη καυσίμου είναι οι υδρατμοί και η απορριπτόμενη θερμότητα του αξιοποιείται ιδιαίτερα αποτελεσματικά για να ζεστάνει το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Τα συστήματα κίνησης, αποθήκευσης ενέργειας και ελέγχου περνούν όλα μαζί την απόλυτη δοκιμασία αντοχής στο χειμωνιάτικο περιβάλλον της Λαπωνίας. Επιπλέον, οι χιονισμένοι δρόμοι και οι παγωμένες συνθήκες προσφέρουν τις τέλειες συνθήκες για να δοκιμαστούν όλα τα συστήματα κίνησης και πλαισίου. Αυτό περιλαμβάνει επίσης το τιμόνι, τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες, καθώς και τα συστήματα ελέγχου του πλαισίου, την αλληλεπίδραση των φρένων τριβής και την επιβράδυνση με ανάκτηση ενέργειας. Το BMW iX5 Hydrogen ζυγίζει επίσης λιγότερο από ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας.
Ο συνδυασμός κυψελών καυσίμου και μπαταρίας μέγιστης ισχύος δίνει στο BMW iX5 Hydrogen ένα παγκοσμίως μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η τεχνολογία του έχει τη δυνατότητα να προσθέσει έναν ακόμη πυλώνα στο χαρτοφυλάκιο συστημάτων κίνησης του BMW Group. Η BMW i – ως μάρκα που επικεντρώνεται αποκλειστικά στην κινητικότητα που παράγει μηδενικές εκπομπές – θα μπορούσε στο μέλλον να προσφέρει οχήματα με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου παράλληλα με τα ηλεκτρικά μοντέλα της με μπαταρία. Αυτό θα επέτρεπε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις κινητικότητας των πελατών που δεν έχουν δική τους πρόσβαση στην υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης, ταξιδεύουν συχνά σε μεγάλες αποστάσεις ή επιθυμούν υψηλό βαθμό ευελιξίας.