To νέο Skoda Slavia [+φώτο]

Image
Skoda Slavia
Συντάκτης
Newsroom

 

Η Skoda παρουσίασε το νέο Slavia, το οποίο είναι διαθέσιμο σε δύο επιλογές κινητήρων και έχει βασιστεί στην πλατφόρμα MQB-A0-IN του Volkswagen Group.

Το νέο Skoda Slavia προσφέρει άπλετο χώρο για έως και πέντε άτομα και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 521 λίτρα. Οι γραμμές που είναι σαν ενός αμαξώματος coupe και τα τυπικά κρυστάλλινα στοιχεία της Skoda εντοπίζονται στους μπροστινούς και πίσω προβολείς, οι οποίοι χρησιμοποιούν την τεχνολογία LED. Τα επιχρωμιωμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου ολοκληρώνουν την εμφάνιση του μοντέλου.

Το μακρύ μεταξόνιο των 2.651 mm, οι ισορροπημένες αναλογίες και η κομψή σιλουέτα προσδίδουν στο νέο Slavia έναν τέλειο συνδυασμό κομψότητας και ευρυχωρία, τα οποία αποτελούν δύο βασικά χαρακτηριστικά της Skoda. Με πλάτος 1.752 mm και ύψος 1.507 mm, το αυτοκίνητο παρέχει επαρκή χώρο στην καμπίνα για πέντε ενήλικες. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 521 λίτρων –η μεγαλύτερη στην κατηγορία – σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ταιριάζει απόλυτα στις καθημερινές απαιτήσεις μιας οικογένειας.

 

Skoda Slavia (rear)

 

Το σαλόνι χαρακτηρίζεται από την τελευταία φιλοσοφία εσωτερικού σχεδιασμού των ευρωπαϊκών μοντέλων της Skoda με μια ανεξάρτητη οθόνη ψυχαγωγίας έως και δέκα ιντσών που βρίσκεται στο επίκεντρο και διαθέτει νέους, κυκλικούς αεραγωγούς. Τα χρώματα, οι διακοσμητικές επενδύσεις και τα χαρακτηριστικά άνεσης που διατίθενται ως στάνταρ στις κορυφαίες προδιαγραφές Style ολοκληρώνουν την εσωτερική σχεδίαση.

Το νέο Slavia διαθέτει μια ανεξάρτητη οθόνη αφής infotainment μεγέθους έως και δέκα ιντσών. Η γραμμή που υπάρχει από κάτω είναι εμπνευσμένη από τη σιλουέτα της μάσκας της Skoda και παρέχει ένα στήριγμα χεριών για χρήση κατά τη λειτουργία της οθόνης. Το πλάτος του ευρύχωρου εσωτερικού τονίζεται από μια οριζόντια διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται μέχρι τους εντυπωσιακούς, κυκλικούς αεραγωγούς και στις δύο πλευρές. Τα ανάγλυφα γράμματα Skoda και στις δύο πλευρές του περιβλήματος του ταμπλό οργάνων προσθέτουν μια μοναδική πινελιά. Τα διακοσμητικά των θυρών και το ταμπλό είναι διχρωμα και στα τρία επίπεδα επένδυσης. Το επάνω τμήμα είναι σε μαύρο χρώμα, ενώ το κάτω τμήμα είναι ανοιχτό μπεζ. Το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος. Στα επίπεδα επένδυσης Active και Ambition, τα καλύμματα των καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από ύφασμα, ενώ η προδιαγραφή Style περιλαμβάνει δερμάτινα καθίσματα.

Τα συστήματα infotainment που είναι διαθέσιμα για το νέο Slavia μπορούν να λειτουργήσουν μέσω έγχρωμης οθόνης αφής και επιτρέπουν την ενσωμάτωση smartphone μέσω της τεχνολογίας SmartLink. Στο βασικό σύστημα που περιλαμβάνεται στην επένδυση Active, το smartphone πρέπει να συνδεθεί με καλώδιο. Η σύνδεση Bluetooth και το ενσωματωμένο μικρόφωνο επιτρέπουν τηλεφωνικές κλήσεις hands-free όταν βρίσκεστε στο δρόμο. Η οθόνη έχει μέγεθος επτά ίντσες και οι συσκευές μπορούν να φορτιστούν και να μεταφερθούν δεδομένα μέσω υποδοχής USB-A. Το κορυφαίο σύστημα infotainment στο Ambition and Style διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής δέκα ιντσών με λειτουργικότητα παρόμοια με αυτή των smartphone. Αυτό το σύστημα διαθέτει διπλό δέκτη, σημείο πρόσβασης Wi-Fi και εξωτερικό μικρόφωνο για κλήσεις hands-free (Bluetooth standard 4.0). Για τη σύνδεση και τη φόρτιση κινητών συσκευών μέσω καλωδίου, υπάρχουν δύο υποδοχές USB-C στην κεντρική κονσόλα και άλλες δύο στο πίσω μέρος. Το Slavia Style διαθέτει επίσης ένα Phone Box στο μπροστινό μέρος, το οποίο επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση επιλεγμένων smartphone. Η ασύρματη τεχνολογία SmartLink επιτρέπει σε ένα smartphone να αντικατοπτρίζεται και χωρίς τη χρήση καλωδίου.

 

Skoda Slavia (cockpit)

 

Εξοπλισμένο με μια εκτεταμένη σειρά χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας,  το νέο Slavia διατηρεί ασφαλείς τον οδηγό και τους επιβάτες. Μια δομή αμαξώματος – το 81% του οποίου είναι κατασκευασμένο από χάλυβες υψηλής αντοχής– με υψηλό βαθμό στρεπτικής ακαμψίας παρέχει την τεχνική βάση. Η γκάμα του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης πολλά συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας για όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Αυτά περιλαμβάνουν το ESC για την εξασφάλιση ασφαλούς χειρισμού. Τα XDS και XDS+ αποτελούν μέρος του ηλεκτρονικού συστήματος διαφορικών (EDS), το οποίο βελτιώνει την πρόσφυση. Το σύστημα επιβραδύνει τους εσωτερικούς τροχούς που είναι υπό μειωμένο φορτίο στις στροφές, εμποδίζοντάς τους να σπινιάρουν. Σε περίπτωση ατυχήματος παρά τα πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας, το Multi-Collision Brake θα αποτρέψει τυχόν επακόλουθες συγκρούσεις ακινητοποιώντας αυτόματα και με ασφάλεια το αυτοκίνητο. Το σύστημα πέδησης διαθέτει λειτουργία αυτόματου καθαρισμού δίσκου φρένων. Οι πίσω αισθητήρες στάθμευσης διατίθενται επίσης στάνταρ, όπως και ένα μόνιτορ πίεσης ελαστικών που παρακολουθεί την πίεση του αέρα σε κάθε τροχό. Από τις προδιαγραφές Ambition και πάνω, το Slavia διαθέτει επίσης κάμερα οπισθοπορείας για να βοηθά τον οδηγό στο παρκάρισμα με όπισθεν.

 

Skoda Slavia (safety)

 

Ως προς τους κινητήρες, το νέο Skoda Slavia είναι διαθέσιμο σε δύο κινητήρες TSI, οι οποίοι είναι άμεσου ψεκασμού και συνδυάζονται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Στη βάση της πυραμίδας, είναι ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0L TSI, ο οποίος έχει μέγιστη ιπποδύναμη 115 PS και ροπή 178 Nm. H τελική ταχύτητα του αγγίζει τα 190 Km/h, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για επιταχύνει από στάση στα 100 Km/h είναι 10,7 δευτερόλεπτα. Το σύστημα Start/Stop είναι στον στάνταρ εξοπλισμό, με σκοπό να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, όσοι επιλέξουν το κινητήρα αυτό με το αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και το σύστημα Start/Stop, η τελική ταχύτητα παραμένει η ίδια, αλλά ο χρόνος για τα 0-100 Km/h ανεβαίνει στα 11,7 δευτερόλεπτα.

 

Skoda Slavia (engine)

 

Στην κορυφή της πυραμίδας, βρίσκεται ο τετρακύλινδρος κινητήρας TSI των 1.5L EVO-generation, ο οποίος αποδίδει 150 PS και 250 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φτάσει τα 100 Km/h από στάση μέσα σε 8,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει η ίδια όπως στον κινητήρα TSI των 1.0L. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα κιβώτιο επτά ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, το οποίο μπορεί να είναι χειροκίνητο ή αυτόματο. Το σύστημα Start/Stop παρέχεται ως στάνταρ. Ο στροβιλοσυμπιεστής διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία πτερυγίων, η οποία παράγει περισσότερη ροπή σε μεγαλύτερο εύρος στροφών κινητήρα. Μέσω της καλύτερης κατανομής και διάχυσης της θερμότητας στον θάλαμο καύσης, μειώνεται επίσης το θερμικό φορτίο στον κινητήρα. Η τεχνολογία Active Cylinder Technology (ACT), που κάνει το ντεμπούτο της στην κατηγορία, κλείνει αυτόματα δύο κυλίνδρους όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.

 

Skoda Slavia (front)