To νέο Ford Everest [+φώτο]
Η Ford παρουσίασε σήμερα το νέο Everest, το οποίο είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: Platinum, Titanium και Sport.
Το νέο Ford Everest διαθέτει μια πιο μυώδη εμφάνιση χάριν στο ευρύτερο μετατρόχιο και το μεγαλύτερο μεταξόνιο και φέρει τους προβολείς C-clamp. Η σπορ του εμφάνιση αναδεικνύεται από την οριζόντια επάνω μάσκα στο μπροστινό μέρος. Στα πλάγια, μια νοητή γραμμή που συνδέει το μπροστινό με το πίσω μέρος δίνει μια μοντέρνα πνοή στο συγκεκριμένο μοντέλο, με τα πλαϊνά φτερά να είναι ελαφρώς φουσκωμένα.
Η αίσθηση ευρυχωρίας του νέου Everest ενισχύεται από τον πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει μεγάλο πλάτος, και την κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει διπλές εσοχές για την τοποθέτηση ποτηριών. Το μοντέλο αυτό είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένη ασύρματη φόρτιση, ένα κομψό νέο δερμάτινο e-Shifterii και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ανάλογα με την έκδοση, διατίθενται θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα ρυθμιζόμενης λειτουργίας δέκα κατευθύνσεων για τον οδηγό και οχτώ κατευθύνσεων για τον συνοδηγό. Επίσης, η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων έχει γίνει πιο εύκολη, καθώς τα καθίσματα της δεύτερης σειράς τραβιούνται πιο εύκολα και πιο γρήγορα προς τα μπροστά. Επίσης, τόσο τα καθίσματα της δεύτερης όσο και της τρίτης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν και επομένως είναι δυνατή η μεταφορά μεγάλων φορτίων. Τέλος, οι επιβάτες της δεύτερης και τρίτης σειράς έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν τις συσκευές τους, αφού υπάρχει πρίζα και στις δύο αυτές σειρές.
Εκτός από ένα πιο εκλεπτυσμένο και άνετο εσωτερικό, η Ford επικεντρώθηκε στην ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων χαρακτηριστικών συνδεσιμότητας και τεχνολογίας στο Everest επόμενης γενιάς. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, το Everest διαθέτει ψηφιακούς πίνακες οργάνων 8 ή 12,4 ιντσών που αντικαθιστούν τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα. Το Everest διαθέτει επίσης μεγάλες και υψηλής ανάλυσης οθόνες αφής 10,1 ή 12 ιντσών.
Η επόμενη γενιά Everest διαθέτει το πιο πρόσφατο σύστημα SYNC® 4Aiii της Ford, το οποίο είναι έτοιμο για πελάτες με τα συστήματα επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και πληροφοριών που ενεργοποιούνται με φωνή. Επιπλέον, υπάρχει ένα ενσωματωμένο εργοστασιακά τοποθετημένο μόντεμ, που επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται στο Everest όταν συνδέονται με το FordPass Appiv,v. Το FordPass βελτιώνει την εμπειρία ιδιοκτησίας με λειτουργίες όπως η απομακρυσμένη εκκίνηση, ο έλεγχος κατάστασης του οχήματος και οι λειτουργίες απομακρυσμένου κλειδώματος και ξεκλειδώματος μέσω της κινητής συσκευής σας.
Η οθόνη με προσανατολισμό πορτραίτου συνδέεται επίσης με μια κάμερα 360 μοιρών με οθόνη διαιρούμενης προβολής για να διευκολύνει το παρκάρισμα σε στενούς αστικούς χώρους ή να βοηθάει κατά κατά την οδήγηση σε ιδιαίτερα δύσκολα εδάφη. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να ελέγχουν το νέο σύστημα φωτισμού της εξωτερικής ζώνης του Everest μέσω της οθόνης αφής ή της εφαρμογής FordPassÔ i,v, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να παρκάρουν, να εργαστούν, να κατασκηνώσουν ή να κάνουν οτιδήποτε στο σκοτάδι.
Το επόμενης γενιάς Everest είναι διαθέσιμο σε τρεις κινητήρες. Ένας από τους τρεις διαθέσιμους κινητήρες είναι ο δοκιμασμένος από την Ford τρίλιτρος βενζινοκινητήρας V6. Επίσης, ένας δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με τέσσερις κυλίνδρους σε σειρά και ένας βενζινοκινητήρας Ecoboost των 2.3L ολοκληρώνουν τη γκάμα κινητήρων και είναι διαθέσιμοι ως Single-Turbo ή Bi-Turbo. Ανάλογα με το μοντέλο, η Ford προσφέρει ένα αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο ή ένα αυτόματο κιβώτιο δέκα ταχυτήτων SelectShift. Ο πετρελαιοκινητήρας με μονό turbo προσφέρει ισχύ, ροπή και εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ ο κινητήρας με διπλό turbo προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση, αλλά διατηρεί και χαμηλή εξοικονόμηση καυσίμου.
Για τους φίλους της βενζίνης, ο ισχυρός τετρακύλινδρος Ecoboost κινητήρας των 2.3L, ο οποίος είναι άμεσου ψεκασμού, προσφέρει μια ευρεία, επίπεδη καμπύλη ροπής με μέγιστη ροπή σε όλο το εύρος στροφών. Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε επιλεγμένες αγορές από το ερχόμενο έτος.
Το νέο Ford Everest είναι διαθέσιμο για επιλογή ανάμεσα σε δύο συστήματα τετρακίνησης, προστασίας του πατώματος του αμαξώματος και επιλογές οδήγησης για εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς και με πίσω διαφορικό κλειδώματος, δύο λειτουργικούς γάντζους ρυμούλκησης μπροστά με διακόπτες.
Τα δύο συστήματα τετρακίνησης είναι: μια ηλεκτρονική θήκη μεταφοράς δύο ταχυτήτων, γνωστο και ως σύστημα 4WD μερικής απασχόλησης, και ένα προηγμένο, μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κατά παραγγελία ηλεκτρομηχανική θήκη μεταφοράς δύο ταχυτήτων (EMTC) με επιλέξιμους τρόπους μετάδοσης κίνησης. Τέλος, το Everest μπορεί να βγει και με κίνηση στους δύο τροχούς, αλλά η επιλογή αυτή θα εξαρτηθεί από την Ford και σε ποια αγορά θα το διαθέσει.
Η αποκλειστική οθόνη για εκτός δρόμου διαδρομές του Everest εμφανίζει πληροφορίες για το όχημα και δίνει εικόνα από το έδαφος μπροστά μέσω της μπροστινής κάμερας εδάφους, με προγνωστικές οδηγίες επικάλυψης που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τον οδηγό να διαπραγματεύεται εμπόδια. Με ένα μόνο πάτημα του κουμπιού, ο οδηγός μπορεί να δει τις ενδείξεις του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του διαφορικού κλειδώματος, καθώς και τις γωνίες κύλισης και κλίσης του οχήματος.
Η εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης του Everest υποστηρίζεται από έξυπνες τεχνολογίες που διευκολύνουν τη ρυμούλκηση. Ένας αποκλειστικός τρόπος οδήγησης ρυμούλκησης/ανάσυρσης έχει ρυθμιστεί για να βελτιστοποιήσει τον χρονισμό αλλαγής ταχυτήτων για να διατηρήσει την καλύτερη απόδοση ισχύος και το φρενάρισμα του κινητήρα κατά τη μεταφορά φορτίων, είτε σε ρυμουλκούμενο είτε στον χώρο φόρτωσης. Επιπλέον, ένας ενσωματωμένος ελεγκτής πέδησης ηλεκτρικού τρέιλερ βοηθά στον ομαλό και αποτελεσματικό έλεγχο του συστήματος πέδησης ενός ρυμουλκούμενου. Οι νέες προβολές κάμερας του Everest βοηθούν τους ιδιοκτήτες να καθοδηγούν το SUV τους στη θέση για να συνδέσουν ένα τρέιλερ, ενώ οι ενσωματωμένες λειτουργίες SYNCÒ, όπως η λίστα ελέγχου σύνδεσης τρέιλερ και ο έλεγχος φώτων τρέιλερ διευκολύνουν τη δουλειά. Όπου είναι διαθέσιμο, οι χρήστες της εφαρμογής FordPassTM μπορούν επίσης να δοκιμάσουν τα φώτα τρέιλερ με το smartphone τους.
Οι νέες ενσωματωμένες ή ανεξάρτητες ράγες οροφής είναι κάτι περισσότερο από μια απλή σχεδιαστική λεπτομέρεια. Η οροφή του Everest μπορεί τώρα να υποστηρίξει στατικά φορτία έως και 350 κιλά και δυναμικά φορτία έως και 100 κιλά, παρέχοντας αυξημένη ευελιξία που του επιτρέπει να μεταφέρει ποδήλατα, κανό ή σκηνή στην οροφή.
Με το Active Park Assist 2.0ix, το Everest επόμενης γενιάς μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να χωράει με ασφάλεια σε στενούς χώρους με το πάτημα ενός κουμπιού. Το σύστημα φροντίζει για το τιμόνι, τις αλλαγές ταχυτήτων, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα για να πλοηγηθεί εύκολα σε παράλληλους ή κάθετους χώρους στάθμευσης. Θα κατευθύνεται επίσης από παράλληλη θέση στάθμευσης όταν του ζητηθεί.
Οι προβολείς LED του επόμενης γενιάς Everest, που διατίθενται σε επιλεγμένα μοντέλα ανά αγορά, προσφέρουν μεγαλύτερη ορατότητα χάρη σε μια σειρά από έξυπνα χαρακτηριστικά, όπως αυτόματη δυναμική ισοπέδωση και φωτισμός που εξαρτάται από την ταχύτητα που μπορεί να ρυθμίσει την ένταση της δέσμης μπροστά από το όχημα ανάλογα στην ταχύτητα του οχήματος. Τα φώτα προσφέρουν επίσης στατική και δυναμική ικανότητα κάμψης, καθώς και φώτα μεγάλης σκάλας χωρίς αντανάκλαση, τα οποία παρέχουν μέγιστη ορατότητα στον οδηγό χωρίς να εκθαμβώνουν τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Νέο στο Everest είναι το προσαρμοστικό σύστημα cruise control της Ford, διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο.
• Το προσαρμοζόμενο cruise control με stop and go επιτρέπει στους οδηγούς να διατηρούν μια προκαθορισμένη ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και ακόμη και να ακινητοποιούν πλήρως εάν απαιτείται.
• Το προσαρμοζόμενο cruise control με stop and go και lane centering είναι σε θέση να ανιχνεύει τα σημάδια της λωρίδας και να βοηθά να διατηρείται το όχημα στο κέντρο στη λωρίδα.
• Το έξυπνο προσαρμοστικό cruise control προσθέτει επίσης αναγνώριση σήματος ταχύτητας που μπορεί να προσαρμόσει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος στο αναγραφόμενο όριο ταχύτητας.
Τα νέα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας που διατίθενται στο Everest επόμενης γενιάς περιλαμβάνουν επίσης:
• Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας με ανίχνευση άκρων του δρόμου, το οποίο βοηθά το Everest να μην παρασύρεται από το οδόστρωμα σε αγροτικούς δρόμους.
• Υποβοήθηση αποφυγής της διεύθυνσης, σχεδιασμένη να λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου, που χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερα για να ανιχνεύει οχήματα που κινούνται πιο αργά και σταματούν μπροστά και παρέχει υποστήριξη διεύθυνσης για να επιτρέπει στους οδηγούς να ελιχθούν γύρω από ένα όχημα εάν επίκειται σύγκρουση.
• Η υποβοήθηση πέδησης όπισθεν βοηθά τους οδηγούς να κάνουν όπισθεν σε σημεία στάθμευσης και άλλους στενούς χώρους παρέχοντας ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις. Μπορεί επίσης να εντοπίσει μια διέλευση οχήματος ή έναν ποδηλάτη ή πεζό πίσω από το όχημα. Το σύστημα μπορεί ακόμη και να σταματήσει εντελώς το Everest εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.
• Σύστημα πληροφοριών για τυφλά σημεία με κάλυψη τρέιλερ παρακολουθεί τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα και το τρέιλερ και ειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν αντιληπτούς κινδύνους. Το σύστημα υποστηρίζει τρέιλερ έως 2,4 μέτρα πλάτος και 10 μέτρα μήκος.
• Υποβοήθηση πριν από τη σύγκρουση με λειτουργία διασταύρωσης, η οποία μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα για την αποφυγή ή την άμβλυνση των επιπτώσεων των ατυχημάτων εάν ο οδηγός στρίβει κατά μήκος της διαδρομής της αντίθετης κυκλοφορίας και το σύστημα καθορίσει μια επικείμενη σύγκρουση.