Το νέο Ford Next-Gen Ranger Raptor [+φώτο]
Η Ford παρουσίασε την επόμενη γενιά του Next-Gen Ranger Raptor με ολοκαίνουριο κινητήρα.
Κάτω από το καπό του ολοκαίνουριου Ford Next-Gen Ranger Raptor κρύβεται ένας τρίλιτρος βενζινοκινητήρας twin-turbo Ecoboost V6, ο οποίος έχει βελτιωθεί από την Ford Performance και έχει ιπποδύναμη 288 PS και ροπή 491 Nm. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από γραφίτη-σίδερο, το οποίο είναι περίπου 75 τοις εκατό ισχυρότερο και έως και 75 τοις εκατό πιο άκαμπτο από το σίδερο που χρησιμοποιείται στα παραδοσιακά χυτά. Η Ford Performance διασφάλισε ότι ο κινητήρας έχει άμεση απόκριση στο γκάζι και ένα αγωνιστικό σύστημα anti-lag παρόμοιο με αυτό που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο δρόμου Ford GT και το Focus ST επιτρέπει την ταχεία παροχή ώθησης. Το νέο σύστημα anti-lag, το οποίο είναι διαθέσιμο στη λειτουργία Baja, διατηρεί τους στροβιλοσυμπιεστές υπό περιστροφή μέχρι και τρία δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι επιτρέποντας ταχύτερη επανέναρξη της επιτάχυνσης μετά από στροφές ή μέσω των ταχυτήτων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ατομικό προφίλ ώθησης υπερσυμπίεσης για καθεμία από τις ταχύτητες του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου 10 ταχυτήτων, για βελτιστοποιημένη απόδοση. Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης του Ranger Raptor προσφέρει αβίαστη επιτάχυνση σε χαλίκι, χώμα, λάσπη και άμμο. Για να ταιριάζει με αυτή την ολοκληρωμένη απόδοση, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό σύστημα εξάτμισης ενισχύει τη νότα του κινητήρα σε τέσσερις επιλέξιμες λειτουργίες, επιτρέποντας στο Ranger Raptor να προσαρμόσει τον φωνητικό του χαρακτήρα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον ήχο κινητήρα που προτιμά πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι ή επιλέγοντας τη λειτουργία οδήγησης μέσω της χρήσης μίας από τις παρακάτω ρυθμίσεις:
- Quiet: η λειτουργία αυτή προσφέρει ησυχία κατά τη διάρκεια της απόδοσης
- Normal λειτουργία, η οποία προορίζεται για καθημερινή χρήση. Η λειτουργία αυτή προσφέρει μια νότα εξάτμισης, αλλά δεν είναι πολύ δυνατός ο ήχος όταν γίνεται χρήση στο δρόμο. Αυτό το προφίλ εφαρμόζεται από προεπιλογή στις λειτουργίες Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl drive
- Sport λειτουργία, η οποία προσφέρει δυνατότερο και πιο δυναμικό ήχο
- Η λειτουργία Baja είναι το πιο εντυπωσιακό προφίλ εξάτμισης τόσο σε όγκο όσο και σε νότα. Στη λειτουργία Baja, η εξάτμιση συμπεριφέρεται περισσότερο σαν σύστημα straight-through. Προορίζεται μόνο για χρήση εκτός δρόμου.
Εκτός από τον καινούριο κινητήρα, οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον παλιό κινητήρα στο νέο Ford Ranger Raptor από το 2023, ο οποίος είναι ένας δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας bi-turbo EcoBlue, αλλά περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά για τον εν λόγω κινητήρα θα γίνουν γνωστά αργότερα.
Τα εσωτερικά αμορτισέρ παράκαμψης Live Valve επόμενης γενιάς FOX 2,5 ιντσών διαθέτουν τεχνολογία ελέγχου αιχμής που προσφέρει δυνατότητα απόσβεσης με ευαισθησία στη θέση. Αυτά τα αμορτισέρ είναι τα πιο εξελιγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και είναι γεμάτα με λάδι με έγχυση Teflon που μειώνει την τριβή κατά περίπου 50 τοις εκατό σε σύγκριση με αυτά του απερχόμενου οχήματος.
Η ικανότητα του Ranger Raptor να αντιμετωπίζει ανώμαλο έδαφος ενισχύεται περαιτέρω με ενισχυμένη προστασία κάτω από το αμάξωμα. Η μπροστινή πλάκα bash είναι σχεδόν διπλάσια από το μέγεθος της τυπικής μονάδας Next Gen Ranger και είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm. Αυτή η πλάκα, σε συνδυασμό με την κάτω θωράκιση του κινητήρα και τη θωράκιση της θήκης μεταφοράς, έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, τον μπροστινό εγκάρσιο φορέα, το κάρτερ κινητήρα και το μπροστινό διαφορικό.
Οι διπλοί γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός και πίσω παρέχουν ευέλικτες επιλογές ανάκτησης κατά την οδήγηση εκτός δρόμου. Ο σχεδιασμός διευκολύνει την πρόσβαση σε ένα από τα άγκιστρα ρυμούλκησης εάν το άλλο είναι θαμμένο, καθώς και επιτρέπει τη χρήση ιμάντων ισορροπίας κατά τη διάρκεια ανάκτησης σε βαθιά άμμο ή παχιά λάσπη.
Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor αποκτά ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης πλήρους απασχόλησης με μια ολοκαίνουργια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη θήκη μεταφοράς δύο ταχυτήτων κατά παραγγελία, σε συνδυασμό με μπροστινά και πίσω διαφορικά κλειδώματος. Κάθε επιλέξιμος τρόπος μετάδοσης κίνησης προσαρμόζει έναν αριθμό στοιχείων από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων έως την ευαισθησία και βαθμονόμηση ABS, τα χειριστήρια πρόσφυσης και ευστάθειας, την ενεργοποίηση της βαλβίδας εξαγωγής, την απόκριση διεύθυνσης και γκαζιού. Επιπλέον, οι μετρητές, οι πληροφορίες του οχήματος και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και στην κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης. Για εντός δρόμου διαδρομές, οι λειτουργίες μετάδοσης είναι κίνησης είναι: Normal (σχεδιασμένο για άνεση και εξοικονόμηση καυσίμου), Sport (μεγαλύτερη απόκριση για δυναμική οδήγηση στο δρόμο) και Slippery (για πιο σίγουρη οδήγηση σε ολισθηρές ή ανώμαλες επιφάνειες). Για εκτός δρόμου διαδρομές, οι λειτουργίες είναι: Rock crawl (για βέλτιστο έλεγχο της οδήγησης με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε ακραία βραχώδη και ανώμαλα εδάφη), Sand (βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την παροχή ισχύος σε άμμο και βαθύ χιόνι), Mud/Ruts (για μέγιστη πρόσφυση κατά τη διάρκεια της εκκίνησης και της διατήρησης της ταχύτητας κίνησης του οχήματος) και Baja (ρυθμίζει όλα τα συστήματα για μέγιστη απόδοση σε εκτός δρόμου διαδρομές υψηλής ταχύτητας).
Το Next-Gen Ranger Raptor διαθέτει επίσης Trail Control, το οποίο είναι σαν το cruise control για εκτός δρόμου διαδρομές. Ο οδηγός επιλέγει απλώς μια καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 km/h και το όχημα διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ ο οδηγός συγκεντρώνεται στο τιμόνι.
Οι προβολείς LED matrix με τα φώτα ημέρας LED ωθούν την απόδοση φωτισμού του Ranger Raptor σε νέα επίπεδα, με προγνωστικά φώτα καμπύλης, μεγάλη σκάλα χωρίς αντανάκλαση και αυτόματη δυναμική ισοπέδωση για καλύτερη ορατότητα για τους οδηγούς του Ranger Raptor και άλλους χρήστες του δρόμου.
Τα φουσκωμένα φτερά καλύπτουν τις μυώδεις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε ελαστικά παντός εδάφους αποκλειστικής απόδοσης του Raptor. Οι λειτουργικοί αεραγωγοί, τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά και τα σκληρά πλευρικά σκαλοπάτια από χυτό αλουμίνιο με λαβή συμβάλλουν στη βελτίωση της εμφάνισης και της λειτουργικότητας του οχήματος. Στο πίσω μέρος, τα πίσω φώτα LED παρέχουν έναν χαρακτηριστικό στυλιστικό σύνδεσμο προς τα εμπρός, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας Precision Grey διαθέτει ενσωματωμένο μαξιλαράκι βήματος και κοτσαδόρο που είναι τοποθετημένα ψηλά για να αποφευχθεί ο κίνδυνος της γωνίας αναχώρησης.
Στο εσωτερικό, το θέμα συνεχίζει να τονίζει την απόδοση εκτός δρόμου και τη φύση υψηλής ενέργειας του Ranger Raptor. Η καμπίνα διαθέτει ολοκαίνουργια σπορ καθίσματα εμπνευσμένα από αεριωθούμενα μαχητικά εμπρός και πίσω για αύξηση της άνεσης και για μεγαλύτερη υποστήριξη στις στροφές υψηλής ταχύτητας.
Οι πινελιές Code Orange στον πίνακα οργάνων, τις επενδύσεις και τα καθίσματα αντικατοπτρίζονται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό του Ranger Raptor, ο οποίος χαρίζει μια πορτοκαλί λάμψη στο εσωτερικό. Ένα premium δερμάτινο σπορ θερμαινόμενο τιμόνι με φουσκώματα αντίχειρα, σήμανση στο κέντρο και χειριστήρια ταχυτήτων από χυτό μαγνήσιο ολοκληρώνει τη σπορ αίσθηση.
Οι επιβάτες θα επωφεληθούν επίσης από την πιο πρόσφατη ψηφιακή τεχνολογία. H καμπίνα υψηλής τεχνολογίας διαθέτει ψηφιακό σύμπλεγμα 12,4 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών με τη νέα γενιά συνδεσιμότητας SYNC 4A και σύστημα ψυχαγωγίας 4 της Ford που προσφέρει ασύρματη συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto χωρίς επιπλέον κόστος. Τέλος, ένα ηχοσύστημα B&O 6 με 10 ηχεία παρέχει το soundtrack για την επόμενη περιπέτειά σας.