Δύο νέα μοντέλα προστίθενται στην ηλεκτρική γκάμα της Mercedes-AMG
Η Mercedes-AMG παρουσίασε δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι το Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC και το Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.
Και τα δύο αυτά νέα μοντέλα προσφέρουν δύο ηλεκτροκινητήρες, όπου ο ένας κινητήρας βρίσκεται στον μπροστινό άξονα και ο άλλος στον πίσω άξονα και προσφέρουν κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC έχει συνολική ισχύ 476 hp, ροπή 858 Nm, τελική ταχύτητα 210 Km/h και ο χρόνος που απαιτείται για να επιταχύνει από στάση στα 100 Km/h είναι 4,2 δευτερόλεπτα. Αντίθετα, το Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ έχει συνολική ιπποδύναμη 687 hp και ροπή 1000 Nm με το πακέτο AMG DYNAMIC PLUS Package, ενώ η ιπποδύναμή του και η ροπή του χωρίς το πακέτο αυτό είναι 626 hp και 950 Nm αντίστοιχα. Επιπλέον, με το πακέτο αυτό η τελική ταχύτητα του εν λόγω μοντέλου είναι 240 Km/h και επιταχύνει από στάση στα 100 Km/h μέσα σε 3,3 δευτερόλεπτα. Χωρίς το πακέτο αυτό, η τελική ταχύτητα πέφτει στα 220 Km/h, ενώ ο χρόνος για επιτάχυνση από 0-100 Km/h είναι 3,5 δευτερόλεπτα.
Οι ειδικοί για την AMG ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό και τον πίσω άξονα είναι μόνιμα διεγερμένοι σύγχρονοι κινητήρες (PSM). Οι ηλεκτροκινητήρες χαρακτηρίζονται από βέλτιστη ισορροπία αύξησης ισχύος, απόδοσης και άνεσης θορύβου. Οι ηλεκτροκινητήρες του EQE 43 4MATIC διαθέτουν ρύθμιση και έλεγχο ειδικά για την AMG. Το EQE 53 4MATIC+ χρησιμοποιεί ηλεκτρικούς κινητήρες ειδικά για την AMG με προσαρμοσμένες περιελίξεις και ελάσματα, υψηλότερα ρεύματα και συγκεκριμένο μετατροπέα. Αυτό επιτρέπει υψηλότερες στροφές κινητήρα και ακόμη μεγαλύτερη ισχύ, η οποία είναι ιδιαίτερα αισθητή κατά την επιτάχυνση και στην τελική ταχύτητα. Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα είναι ιδιαίτερα ισχυρός χάρη στο σχεδιασμό έξι φάσεων που βασίζεται σε δύο περιελίξεις με τρεις φάσεις το καθένα. Ο στάτορας με περιέλιξη έλξης εξασφαλίζει ένα ιδιαίτερα ισχυρό μαγνητικό πεδίο. Σε αυτό προστίθεται η εξαιρετικά ανθεκτική θερμική ιδέα, η οποία επιτρέπει επαναλαμβανόμενους ελιγμούς επιτάχυνσης με σταθερά υψηλή απόδοση. Το κεντρικό στοιχείο του εκλεπτυσμένου σχεδιασμού είναι η λεγόμενη λόγχη νερού στον άξονα του ρότορα, η οποία τον ψύχει. Άλλα στοιχεία ψύξης ειδικά για την AMG στο κύκλωμα ψύξης περιλαμβάνουν ειδικές νευρώσεις στον στάτορα και τη δομή πτερυγίου σε σχήμα βελόνας στον μετατροπέα, η οποία είναι κατασκευασμένη από κεραμικά υψηλής απόδοσης. Επιπλέον, υπάρχει ο εναλλάκτης θερμότητας λαδιού κιβωτίου ταχυτήτων: Εκτός από την ψύξη, το λάδι προθερμαίνεται επίσης κατά τις κρύες εκκινήσεις για αύξηση της απόδοσης.
Τα νέα μοντέλα Mercedes-AMG EQE είναι εξοπλισμένα με μια ισχυρή μπαταρία μετάδοσης κίνησης 328 Volt υψηλής απόδοσης που κατασκευάζεται με την τελευταία τεχνολογία ιόντων λιθίου. Έχει χρησιμοποιήσιμο ενεργειακό περιεχόμενο 90,6 kWh και αποτελείται από δέκα μονάδες με συνολικά 360 κυψέλες θήκης. Το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας στο EQE 53 είναι επίσης ρυθμισμένο ειδικά για την AMG. Στα προγράμματα οδήγησης Sport και Sport+ η εστίαση είναι στην απόδοση, ενώ στο πρόγραμμα Comfort drive η εστίαση είναι στο εύρος λειτουργίας. Η παραγωγή μπαταρίας χαρακτηρίζεται από υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και έχει υψηλή χωρητικότητα φόρτισης. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα εγκατάστασης ενημερώσεων για το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας over-the-air για συνεχείς βελτιώσεις κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής. Το EQE 53 4MATIC+ διαθέτει επίσης μια πλεξούδα καλωδίωσης ειδική για AMG προσαρμοσμένη στην ικανότητα υψηλότερης απόδοσης. Μια σημαντική πρόοδος στη βιωσιμότητα έχει επιτευχθεί στη χημεία των κυττάρων: η περιεκτικότητα σε κοβάλτιο μειώνεται στο δέκα τοις εκατό. Το βελτιστοποιημένο ενεργό υλικό αποτελείται από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε αναλογία 8:1:1.
Η ισχύς των κινητήρων μεταφέρεται στο δρόμο από την τυπική προσαρμογή AMG Performance 4MATIC (EQE 43) ή 4MATIC+ (EQE 53) με πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση. Το «+» στο 4MATIC+ δεν αντιπροσωπεύει μόνο την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση που διαθέτουν και τα δύο EQE 43 και EQE 53, αλλά και για όλη την πρόσθετη απόδοση και δυναμισμό που προσφέρει το EQE 53. Και στα δύο μοντέλα, το σύστημα κατανέμει συνεχώς τη ροπή μετάδοσης κίνησης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης: σε σύγκριση με ένα μηχανικό σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς, το ηλεκτρικό σύστημα εξασφαλίζει σημαντικά ταχύτερη απόκριση. Η ροπή ελέγχεται 160 φορές το δευτερόλεπτο και ρυθμίζεται εάν χρειάζεται. Η κατανομή της ροπής εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα κίνησης: στη λειτουργία "Comfort" η εστίαση είναι στη μέγιστη απόδοση, ενώ στα "Sport" και "Sport+" η ροπή είναι πιο προκατειλημμένη προς τα πίσω για λόγους μεγαλύτερης πλευρικής δυναμικής.
Η αερανάρτηση AMG RIDE CONTROL+ με προσαρμοζόμενη ρυθμιζόμενη απόσβεση βασίζεται σε μπροστινό άξονα τεσσάρων συνδέσμων και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Και τα δύο είναι βελτιστοποιημένα με ειδικά για την AMG φορείς τροχών, συνδέσμους ανάρτησης και αντιστρεπτικές ράβδους με μεγαλύτερη ακαμψία. Ανταποκρίνεται στα βασικά του χαρακτηριστικά στην ανάρτηση του AMG EQS και του τετράθυρου κουπέ AMG GT, αλλά το set-up του έχει προσαρμοστεί στο AMG EQE. Ο φορέας του πίσω άξονα συνδέεται με το κέλυφος του αμαξώματος με 50 τοις εκατό πιο άκαμπτα ρουλεμάν και μειωμένο διάκενο ρουλεμάν για τη δημιουργία ακόμη πιο άμεσης επαφής με το δρόμο.
Η προσαρμοζόμενη ρυθμιζόμενη απόσβεση χρησιμοποιεί δύο λεγόμενες βαλβίδες περιορισμού πίεσης. Αυτές οι συνεχώς μεταβαλλόμενες βαλβίδες ελέγχου που βρίσκονται έξω από τον αποσβεστήρα επιτρέπουν τη ρύθμιση της δύναμης απόσβεσης με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης και προγράμματα οδήγησης: μία βαλβίδα ελέγχει τη φάση επαναφοράς, δηλαδή τη δύναμη που δημιουργείται όταν ο τροχός αναπηδά, και το άλλο ελέγχει τη φάση συμπίεσης όταν συμπιέζεται ο τροχός. Οι φάσεις ανάκαμψης και συμπίεσης ελέγχονται ανεξάρτητα η μία από την άλλη. Αυτή η τεχνολογία καθιστά δυνατή την αύξηση της άνεσης αφενός, αλλά και τη δυναμική οδήγηση ακόμη πιο σπορ αφετέρου.
Η μονάδα ελέγχου της ανάρτησης αναλύει δεδομένα – συμπεριλαμβανομένων δεδομένων από τους αισθητήρες επιτάχυνσης και διαδρομής τροχού – για να προσαρμόσει τη δύναμη απόσβεσης για κάθε τροχό σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου για να ταιριάζει στην κατάσταση. Οι προγραμματιστές της AMG κατάφεραν να αυξήσουν σημαντικά τη διάδοση μεταξύ σπορ και άνεσης. Μεταξύ άλλων, διευρύνοντας τη διαφορά μεταξύ των χαρακτηριστικών ελάχιστης και μέγιστης δύναμης απόσβεσης, καθώς και ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στη χαρακτηριστική χαρτογράφηση. Χρησιμοποιώντας τις δύο βαλβίδες ρύθμισης, ο αποσβεστήρας είναι σε θέση να παρέχει ρύθμιση της δύναμης απόσβεσης σε όλο το εύρος των κραδασμών του τροχού. Χάρη στην ειδική σχεδίαση των βαλβίδων, ο αποσβεστήρας αντιδρά γρήγορα και με ευαισθησία στις μεταβαλλόμενες επιφάνειες του δρόμου και στις συνθήκες οδήγησης.
Οι δυνατότητες υψηλής δυναμικής οδήγησης ενισχύονται επίσης από τα ειδικά ελαστικά, τα οποία είναι ειδικά προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων AMG Performance, συμπεριλαμβανομένου του MICHELIN Pilot Sport EV που έχει σχεδιαστεί για σπορ αυτοκίνητα με ηλεκτρική κίνηση.
Το σύστημα πέδησης AMG υψηλών επιδόσεων με δαγκάνες φρένων έξι εμβόλων και δίσκους φρένων 415x33 χιλιοστών στον μπροστινό άξονα προσφέρει τιμές επιβράδυνσης πρώτης κατηγορίας με υψηλή αντοχή στο ξεθώριασμα. Ο πίσω άξονας έχει μονοπίστονες δαγκάνες φρένων και δίσκους φρένων 378x22 χιλιοστών. Το προαιρετικό κεραμικό σύστημα σύνθετων φρένων υψηλής απόδοσης AMG χρησιμοποιεί ακόμη μεγαλύτερους δίσκους φρένων διαστάσεων 440x40 χιλιοστών μπροστά (μόνο σε συνδυασμό με τροχούς 21 ιντσών). Ένα άλλο χαρακτηριστικό υψηλής τεχνολογίας είναι ο έξυπνος ενισχυτής φρένων i-Booster. Εξασφαλίζει ότι το σύστημα πέδησης συνδυάζει την ηλεκτρική ανάκτηση με το υδραυλικό φρένο εξαιρετικά αποτελεσματικά. Για αυτή την πραγματικά αυθεντική οδηγική εμπειρία, το i-Booster είναι ειδικά ρυθμισμένο στη χαρακτηριστική αίσθηση πεντάλ AMG και στο σύστημα πέδησης AMG.
H ειδική για την AMG μαύρη μάσκα πάνελ με κατακόρυφα γόνατα σε χρώμιο, ενσωματωμένο αστέρι Mercedes και γράμματα "AMG" χαρακτηρίζει την μπροστινή όψη. Οι στάνταρ προβολείς DIGITAL LIGHT διαθέτουν συγκεκριμένη προβολή AMG κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο του οχήματος. Το διακριτικό σχεδιαστικό ιδίωμα συνεχίζεται στον μπροστινό προφυλακτήρα, ο οποίος είναι βαμμένος στο χρώμα του οχήματος. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την μπροστινή ποδιά με το τυπικό σχέδιο AMG A-wing, το οποίο είναι βαμμένο σε γυαλιστερό μαύρο και διαθέτει επένδυση χρωμίου. Η ίδια εμφάνιση χαρακτηρίζει και το μπροστινό splitter σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα με χρωμιωμένη επένδυση και πτερύγια στις εισαγωγές αέρα. Επιπλέον, υπάρχουν διαχύτες αέρα αριστερά και δεξιά σε γυαλιστερό μαύρο για το λεγόμενο εφέ AIR CURTAIN. Τα πλαϊνά μαρσπιέ AMG σε γυαλιστερό μαύρο, η πίσω ποδιά στο χρώμα του οχήματος με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο διαχύτη και η μεγαλύτερη πίσω αεροτομή ολοκληρώνουν τη δυναμική εμφάνιση.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν επίσης χαρακτηριστικά AMG που καθορίζουν το στυλ. Τα νέα αυτά μοντέλα προσφέρουν μια σπορ ατμόσφαιρα, συμπεριλαμβανομένων καθισμάτων AMG με ξεχωριστά γραφικά και ειδικά καλύμματα καθισμάτων από τεχνητό δέρμα ARTICO με μικροΐνες MICROCUT και κόκκινες διακοσμητικές ραφές. Εναλλακτικά, διατίθεται προαιρετικά επένδυση καθισμάτων από δέρμα Nappa, επίσης με γραφικά καθισμάτων ειδικά για την AMG. Επιπλέον, υπάρχουν σήματα AMG στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων και ανάγλυφα εμβλήματα AMG στα μπροστινά προσκέφαλα.
Πολλές άλλες λεπτομέρειες υπογραμμίζουν το στυλ του εσωτερικού:
• Πίνακας οργάνων και γραμμές ζώνης σε διαστημικό γκρι τεχνητό δέρμα ARTICO με κόκκους NEOTEX και κόκκινες ραφές
• Κεντρικά πάνελ πόρτας και επίσης μετάβαση από την κεντρική κονσόλα στον πίνακα οργάνων σε μαύρη μικροΐνα MICROCUT με κόκκινη επάνω ραφή
• Τιμόνι AMG Performance από δέρμα Nappa, με πεπλατυσμένο κάτω τμήμα, διάτρητο στην περιοχή της λαβής με ασημί πτερύγια αλουμινίου για ρύθμιση διαφόρων επιπέδων ανάκτησης, εκτός από τα τυπικά κουμπιά του τιμονιού AMG
• Σπορ πεντάλ AMG, πατάκια AMG και διακοσμητικά μαρσπιέ θυρών με γράμματα AMG (φωτίζονται με ανταλλάξιμο κάλυμμα)
Το τιμόνι AMG Performance με την εντυπωσιακή σχεδίαση δύο ακτινών και τα άψογα ενσωματωμένα κουμπιά συνδυάζει την οπτική σταθερότητα με την ελαφρότητα. Η ζάντα του τιμονιού, που είναι πεπλατυσμένη στο κάτω μέρος και ντυμένη με δέρμα Nappa, μπορεί να θερμανθεί προαιρετικά. Τα στάνταρ κουμπιά του τιμονιού AMG εντυπωσιάζουν με τις έξυπνες οθόνες. Αυτό επιτρέπει τον έλεγχο σημαντικών λειτουργιών οδήγησης και των προγραμμάτων οδήγησης χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνετε τα χέρια σας από το τιμόνι. Υπάρχει μια λίστα στην οθόνη αφής πολυμέσων ή στην προαιρετική υπεροθόνη με περισσότερες από 15 πληροφορίες και επιλογές ρύθμισης ως άμεση επιλογή για τα κουμπιά του τιμονιού.