Τα νέα Fiat 500X Hybrid και Tipo Hybrid [+φώτο]
Η Fiat παρουσίασε σήμερα τα νέα 500X Hybrid και Tipo Hybrid, τα οποία συμπληρώνουν την ηλεκτρική γκάμα της ιταλικής φίρμας.
Ο νέος κινητήρας, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο 500X Hybrid και Tipo Hybrid, δεν είναι μόνο περιβαλλοντικά βιώσιμος και προσιτός, αλλά έχει βασιστεί επίσης στο χαμηλό κόστος. Το μυστικό της απόδοσης του 500X Hybrid και Tipo Hybrid βρίσκεται στη χρήση ενός κινητήρα νέας γενιάς FireFly αποτελούμενος από έναν βενζινοκινητήρα turbo με τέσσερις κυλίνδρους και χωρητικότητας 1.5 L που αποδίδει 130 hp και ροπή 240 Nm, από μια μπαταρία 48 Volt και από ένα ηλεκτροκινητήρα 15 kWh, τα οποία συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Χάριν στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία, η ισχύς του FireFly υποστηρίζεται από ένα ηλεκτροκινητήρα BSG με αθόρυβη και 100% ηλεκτρική εκκίνηση και από τον ηλεκτρονικό κινητήρα που βελτιώνει την απόδοση και τη δυναμική του οχήματος. Επομένως, το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργεί με σβηστό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είναι επίσης ο πιο λαμπρός κινητήρας, καθώς το Tipo Hybrid και το 500X Hybrid επιταχύνουν από 0-100 Km/h μέσα σε 9 και 9,4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, όπου παρέχεται ροπή από τον ηλεκτρονικό κινητήρα. Επομένως, η απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης υποστηρίζεται γρήγορα κατά την επανεκκίνηση και η απόδοση βελτιστοποιείται μετριάζοντας το φαινόμενο «turbolag» και εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού. Ομοίως, αν το όχημα εκκινηθεί σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, τότε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κάνει ανάφλεξη για να βοηθήσει στη ζήτηση παραπάνω ισχύος. Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι ο ηλεκτρονικός κινητήρας δρα με σκοπό να μετατοπίσει το σημείο λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζοντας τη μέγιστη απόδοση ακόμα και όταν το όχημα είναι κρύο. Αυτή η λειτουργία επιταχύνει τη διαδικασία προθέρμανσης του καταλύτη με περαιτέρω οφέλη όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Η χρήση της υβριδικής λειτουργίας προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα και στα δύο μοντέλα, κυρίως στην εκκίνηση με 100% ηλεκτρική λειτουργία, καθώς είναι ομαλή, αθόρυβη και χωρίς κατανάλωση βενζίνης. Το αυτοκίνητο μπορεί να συνεχίσει να βρίσκεται σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (e-launch). Η ηλεκτρική τροφοδοσία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία e-creeping, η οποία χαρακτηρίζεται από μια σειρά σύντομων κινήσεως προς τα εμπρός χωρίς πίεση του πεντάλ γκαζιού, όπως σε κυκλοφοριακή συμφόρηση (e-queueing). Το αυτοκίνητο μπορεί να σταθμεύσει σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία είτε στην πρώτη ταχύτητα είτε στην όπισθεν (e-parking). Επιπλέον, το υβριδικό τροφοδοτικό έχει σχεδιαστεί για να ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης. Η τεχνολογία αυτή διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, όπως χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, λιγότερη ηχορύπανση, περισσότερη άνεση και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Οι κύριες προδιαγραφές ασφάλειας που διαθέτουν τα νέα 500X Hybrid και Tipo Hybrid είναι:
- Attention Assist, το οποίο αποτελεί μια νέα προσθήκη στο 500X Hybrid, καθώς υπήρχε προηγουμένως στο Tipo του 2020. Το σύστημα αυτό ανιχνεύει πρώιμα σημάδια κόπωσης του οδηγού στις πλευρικές κινήσεις του οχήματος. Επίσης, στέλνει ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις στον πίνακα οργάνων και στη συνέχεια επιβραδύνει ως προειδοποίηση.
- Autonomous Emergency Brake, το οποίο προσφέρει αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή ή τη μείωση της σύγκρουσης με ένα μπροστινό όχημα ακόμα και αν ο οδηγός δε δράσει. Πριν ενεργοποιηθεί το σύστημα αυτό, στέλνει ηχητικές και οπτικές στον πίνακα οργάνων και στη συνέχεια φρενάρει ως προειδοποίηση.
- Traffic Sign Recognition, όπου το σύστημα αυτό ταυτοποιεί τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα σε δρόμο που κινείται το εν λόγω όχημα.
- Intelligent Speed Assist, το οποίο προτείνει στον οδηγό να παρακολουθεί τα όρια ταχύτητας.
- Lane Control, το οποίο κρατά το αυτοκίνητο μέσα στη λωρίδα του
- Adaptive High Beam, το οποίο εξασφαλίζει τη βέλτιστη ορατότητα κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης ανάβοντας αυτόματα τα φώτα μεγάλης σκάλας όταν ο δρόμος αντίθετης κατεύθυνσης είναι άδειος.
- Blind Spot Assist, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για να παρακολουθεί τα τυφλά σημεία και να προειδοποιεί για τυχόν εμπόδια με ένα τριγωνικό προειδοποιητικό φως στους πλαϊνούς καθρέπτες.
Η ζωή του οδηγού μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ακόμα πιο απλή και πρακτική με το Keyless Entry/Go, την πίσω κάμερα και τον ασύρματο φορτιστή κινητού τηλεφώνου. Ο φορτιστής είναι διαθέσιμος μόνο για το Tipo Hybrid και προσφέρει γρήγορη φόρτιση 15 Watt, καθώς η ισχύς του είναι τριπλάσια από τους αντίστοιχους φορτιστές των smartphone με τις περισσότερες πωλήσεις.
Το νέο Fiat 500X Hybrid
Το νέο Fiat 500x Hybrid έρχεται τώρα με το καινούριο αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Το εξωτερικός μέρος έχει επίσης ανανεωθεί, καθώς στο μπροστινό μέρος υπάρχει το νέο λογότυπο «500». Είναι διαθέσιμο σε τέσσερα πακέτα εξοπλισμού (Cult, Club, Cross και Sport) και σε δύο τύπους αμαξώματος (Hatchback και Dolcevita). Το μοντέλο 500X προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές τέσσερις κινητήρες:
- Έναν κινητήρα 1.0 L GSE T3 των 120 hp και με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
- Έναν κινητήρα 1.3 L 95 hp MULTIJET
- Έναν κινητήρα 1.6 L 130 hp MULTIJET II
- Έναν βενζινοκινητήρα 1.5 L 130 hp σε συνδυασμό με μια μπαταρία 48 Volt και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 15 kWh
Το νέο Fiat Tipo Hybrid
Εκτός από τον υβριδικό κινητήρα, ο οποίος είναι ίδιος με τον κινητήρα του 500X, το Tipo προσφέρει ακόμα τρεις επιλογές κινητήρων:
- Έναν βενζινοκινητήρα 1.0 L T3 με 100 hp
- Έναν πετρελαιοκινητήρα 1.3 L SDE με 95 hp
- Έναν βενζινοκινητήρα 1.6 L με 130 hp
To νέο Fiat Tipo Hybrid είναι διαθέσιμο σε τέσσερα πακέτα εξοπλισμού (Tipo, City Life, City Cross και Cross) και σε δύο τύπους αμαξώματος (Hatchback και Station Wagon).
Οι παραγγελίες για το Fiat Tipo Hybrid και το Fiat 500X Hybrid ανοίγουν αυτόν τον μήνα για τις κύριες ευρωπαϊκές αγορές, ενώ τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα στις αντιπροσωπείες από τον Απρίλιο.