Το νέο Aston Martin DBX707
H Aston Martin παρουσίασε το νέο της μοντέλο, DBX707, ένα SUV που δε μοιάζει με κανένα άλλο.
Ξεκινώντας με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το Aston Martin DBX707 έναν κινητήρα χωρητικότητας τεσσάρων λίτρων V8 με διπλό στροβιλοσυμπιεστή. Επίσης, διαθέτει ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων με υγρό συμπλέκτη. Ικανό να διαχειρίζεται πολύ αυξημένα φορτία ροπής σε σύγκριση με ένα κανονικό αυτόματο μετατροπέα ροπής, αυτό το κιβώτιο υψηλής απόδοσης επιτρέπει στον V8 των τεσσάρων λίτρων να φτάσει τα 707 άλογα και τα 900 Nm σε ροπή. Η υιοθέτηση του νέου κιβωτίου ταχυτήτων υγρού συμπλέκτη προσφέρει πολλά οφέλη, όπως πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Η αίσθηση της αλλαγής είναι πιο άμεση, γεγονός που δίνει στον οδηγό μια αυξημένη αίσθηση ελέγχου και απόκρισης. Τέλος, φτάνει τα 100 Km/h από στάση μόλις σε 3,3 δευτερόλεπτα.
Αναπόσπαστο μέρος της σειράς βελτιώσεων απόδοσης του DBX707 είναι η στάνταρ τοποθέτηση των φρένων Carbon Ceramic. Με διαστάσεις 420mm εμπρός και 390mm πίσω, αυτοί οι δίσκοι CCB (=Carbon Ceramic Brakes) κρατούνται από δαγκάνες έξι εμβόλων και έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους χωρίς ανάρτηση κατά 40,5 κιλά. Η βελτιωμένη ψύξη των φρένων έχει επιτευχθεί με τη λήψη αέρα τόσο από την κύρια εισαγωγή ψύξης όσο και από το πάτωμα, με τακάκια φρένων που παρέχουν εξαιρετική συνοχή τριβής σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών.
Οι ζάντες και τα ελαστικά διαμέτρου 22 ιντσών βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ ως προαιρετική επιλογή είναι οι ζάντες 23 ιντσών σε μαύρο ή μαύρο σατέν χρώμα. Η επιλογή των τροχών 23 ιντσών επίσης προσφέρει πλεονεκτήματα με τα μεγαλύτερης διάστασης ελαστικά, καθώς βελτιώνει την απόκριση στη διεύθυνση, καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου και βελτιωμένους χρόνους σε γύρους στην πίστα.
Επίσης, το DBX707 φέρνει μια νέα έκδοση του ηλεκτρονικού πίσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (e-diff). Είναι ενισχυμένο για διαχειρίζεται σωστά τα 900Nm ροπής, διαθέτει μικρότερη σχέση τελικής μετάδοσης κίνησης 3,27. Αυτό βοηθάει στο σπρίντ του DBX707 μέσω των χαμηλότερων σχέσεων και ενισχύει την απόκριση στην ταχύτητα διατηρώντας παράλληλα την αποδοτικότητα που προσφέρει το κιβώτιο εννέα ταχυτήτων.
Η κατανομή της ροπής από εμπρός προς τα πίσω παραμένει πλήρως αυτόματη με δυνατότητα διανομής έως και 100% της ροπής στον πίσω άξονα κατά παραγγελία. Η προσεκτική διανομή του e-diff διασφαλίζει ότι το νέο αυτό μοντέλο θα έχει την ευαλιξία στις στροφές, τη σπορ αίσθηση και τον δυναμικό χαρακτήρα ενός αληθινού σπορ αυτοκινήτου. Το e-diff είναι αυτό που ενσωματώνει την τεχνολογία του σασί και την τεχνολογία του συστήματος μετάδοσης κίνησης για να υπάρχει μια ωραία ισορροπία στον χειρισμό και να επιδιώκει να βρει τον βέλτιστο συνδυασμό πρόσφυσης και ευελιξίας ανά πάσα στιγμή.
Κλειδί για τον εξαιρετικό χειρισμό του DBX707 είναι το σύστημα αερανάρτησής του. Διαθέτει νέα βαλβίδα αμορτισέρ και επαναβαθμονόμηση της δυναμικής εναλλαγής του όγκου των ελατηρίων για βελτίωση του ελέγχου του αυτοκινήτου και της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης. Το ηλεκτρονικό σύστημα υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης έχει επίσης ρυθμιστεί για να βελτιώσει την αίσθηση του τιμονιού, με σκοπό να δώσει στον οδηγό μια σαφέστερη εικόνα των αυξανόμενων φορτίων στις στροφές και της διαθέσιμης πρόσφυσης.
Στο μπροστινό μέρος, εντοπίζονται νέες αλλαγές, καθώς διαθέτει μεγαλύτερη μάσκα και ολοκαίνουριο σχεδιασμό DRL με νέες εισαγωγές αέρα και αεραγωγούς ψύξης φρένων, καθώς και νέο σπόιλερ. Η σατέν χρωμιωμένη μάσκα, η οποία είναι διευρυμένη για αυξήσει σημαντικά τη ροή αέρα ψύξης τόσο στον κινητήρα V8 όσο και στο νέο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων, διαθέτει διπλά πτερύγια και έξι οριζόντιες ράβδους για να κάνουν το μοντέλο πιο άμεσα αναγνωρίσιμο.
Στο πίσω μέρος, για να βελτιωθεί η αεροδυναμική και η αισθητική, προστέθηκε ένα νέο lip σπόιλερ στην οροφή, με σκοπό να αυξήσει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες με ένα διευρυμένο διπλό πίσω διαχύτη που αγκαλιάζει το νέο σύστημα τετραπλής εξάτμισης μεγάλης διαμέτρου. Η νέα αυτή εξάτμιση είναι φινιρισμένη σε σατινέ μαύρο και έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει μια μοναδική ηχητική υπογραφή. Τέλος, νέοι ενσωματωμένοι αεραγωγοί έχουν προστεθεί στον πίσω προφυλακτήρα.
Ο σπορ χαρακτήρας του DBX707 συνεχίζει στο εσωτερικό μέρος με τα σπορ καθίσματα να βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Όλα τα καθίσματα έρχονται και ως θερμαινόμενα και ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό.
Η παραγωγή του DBX707 αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται να ξεκινήσουν στις αρχές του δευτέρου τριμήνου του 2022.